Sari la conținut

Câte fibre trebuie să mănânci pentru a pierde în greutate. Iată cele mai bune sfaturi

fibrele, benefice pentru scaderea in greutate
Sursă foto: arhivă doctorul Zilei
Fibrele trebuie introduse in dieta pentru a slabi

Potrivit unui medic nutriționist, fibre ajută la pierderea în greutate. Dar câte grame sunt necesare? Dr. Elena Glebova a oferit cele mai bune sfaturi.

Fibrele sunt un grup de substanțe organice care se găsesc în alimentele vegetale, care nu numai că sunt benefice pentru sănătate, ci și ajută la slăbit. Particularitatea lor este că nu sunt digerate în intestine. Cu câte fibre ajută la pierderea în greutate

Medicul nutriționist Elena Glebova a explicat de ce această proprietate a fibrei este utilă pentru o persoană.

Fibrele umplu rapid stomacul și creează o senzație de sațietate

„În primul rând, afectează scăderea în greutate și scăderea grăsimilor, deoarece de obicei o cantitate mare de alimente bogate în fibre conține o cantitate mică de calorii. Astfel de alimente umplu rapid stomacul și creează o senzație de sațietate, dar sunt digerate mai lent decât alimentele ușor digerabile.

14 grame de fibre pe zi

Studiile arată că consumul a 14 grame de fibre pe zi (inclusiv ca parte a diverșilor înlocuitori cu conținut ridicat de calorii) poate reduce aportul total de calorii cu 10 la sută.”

fibre
Sursă foto: arhivă Doctorul Zilei

Dr. Elena Glebova mai remarcă că există un alt motiv pentru a consuma alimente bogate în fibre sănătoase – este prevenirea cancerului de colon și rectal. Acest lucru se datorează probabil capacității fibrelor de a absorbi substanțele cancerigene și de a accelera eliminarea acestora din organism. Fibrele pot fi împărțite în solubile și insolubile. Fiecare dintre aceste două tipuri are propriul efect benefic asupra tractului gastrointestinal.

Fibrele insolubile acționează ca o mătură în intestinele noastre. Nu este digerat de enzimele digestive (care acționează în principal în intestinul subțire, stomac și gură) și, prin urmare, trece liber prin tractul gastrointestinal.

Beneficiile fibrelor pentru organism

  • Ajută la curățarea întregului tract gastro-intestinal;
  • Ajutând la eliminarea tuturor toxinelor, impurităților și chiar a paraziților din intestine;
  • Absorbția și eliminarea iritanților;
  • Normalizarea motilității intestinale;
  • Elimină constipația;
  • Elimina umflarea abdominală; reglează nivelul colesterolului și al zahărului din sânge.

Cantitatea maximă de fibre pe unitatea de greutate se găsește în produsele vegetale uscate, cum ar fi fructele uscate, semințele, nucile și cerealele nerafinate. Există puțin mai puține fibre în fructele de pădure proaspete cu coajă groasă și semințe, fructele și legumele cu coajă comestibilă.

Fibrele se găsesc în cantități mai mici în pulpa fructelor și legumelor proaspete și chiar mai puțin în cerealele rafinate. Dar produsele de origine animală (carne, ouă, lactate) nu conțin fibre alimentare sănătoase.

Dr. Elena Glebova indică alimentele cu cel mai mare conținut de fibre (cel puțin cinci grame): cinci prune de mărime medie, o treime dintr-o cană de tărâțe. o jumătate de cană de orz fiert, fasole, mazăre, linte sau năut, o cană de făină de tărâțe de grâu, zmeură proaspătă, afine sau broccoli fiert, un mar de marime medie cu coaja, două linguri de semințe de in sau 30 de grame de migdale.

 

 

 

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel