marți, august 11, 2020

Ce alimente ajută organismul să tolereze arșița verii? Pentru că nu suntem imuni la arșița verii trebuie să avem în vedere un program alimentar adecvat. Trebuie să știți că exista alimente de care trebuie să profităm în sezonul estival și de ce anume este indicat să ne ferim. Iată câteva exemple: fructe și legume, meniuri ușoare, apa, grăsimi slabe.

Ce alimente ajută organismul să tolereze arșița verii? Fructe și legume

Citește și:

Este bine să profităm de fructe și legume colorate intens. Sunt bogate în oxidanţi, care, printre altele, protejează pielea de efectele nocive ale soarelui. Mizează pe fructele şi legumele care te hidratează: roşii (94% apă), ţelină (95% apă), castraveţi (96% apă), căpşuni, pepene (ambele, 92% apă), mărul (84% apă) şi caise (86% apă).

Meniuri ușoare

Ce înseamnă meniuri ușoare? Pentru micul-dejun sunt recomandate cerealele integrale, iaurtul, brânza proaspătă de vaci şi ouăle fierte. Pentru prânz, supele şi ciorbele de legume cu zarzavaturi, carnea de pui, de vită şi peştele, orezul cu legume, fasole galbenă. Pentru cină, salatele în diverse combinaţii (roşii şi mozzarella, de ton, orientală, cu iaurt şi castraveţi etc.) sau legumele la grătar.

Citește și:

Probabilitatea de apariţie a căderilor de glicemie sau de calciu este mai mare, iar pentru a le evita, nu sări peste cele 3 mese şi 2-3 gustări.

Apa

Indiferent că este plată sau minerală, apa nu trebuie să lipsească din meniul zilnic. Medicii recomandă 2,5 litri şi mai mult, dacă depui efort fizic.Cafeaua și băuturile alcoolice sunt de evitat. În locul acestora, alege sucurile naturale din fructele şi legumele de sezon.

Citește și:

Grăsimile, de evitat

În ceea ce privesc proteinele, alege sortimentele slabe de iaurturi, carne şi brânzeturi. Evită conservele şi mezelurile. Dacă eşti fan al cărnii preparate la grătar, îndepărtează părţile arse ale acesteia, întrucât conţin compuşi cancerigeni.

Parteneri