vineri, martie 5, 2021

Creierul este un organ complex care are nevoie de o multitudine de sustanțe nutrivite pentru a funcționa corespunzător. În lipsa acestora, concentrarea, memoria și capacitatea de lucru a creierului pot fi afectate. Creierul este influențaț în mod direct de alimentație și de ceea ce consumăm constant. De asemenea, creierul este responsabil și pentru reglarea diferitelor emoții și stări de spirit, motiv pentru care este foarte important să îi oferim substanțele esențiale. Ce alimente te ajută să te concentrezi și să îți menții creierul sănătos?

Este cunoscut faptul că alimentația are un rol foarte important în sănătatea generală. Totuși, când vorbim de zone specifice, creierul este unul dintre cele mai „pretențioase” organe. Acesta iubește nutrienții obținuți din anumite alimente, întrucât acestea îi susțin activitatea normală. Ce înseamnă activitate normală? Aceasta implică reglarea funcțiilor corpului, a emoțiilor, funcțiilor cerebrale și, de asemenea, concentrarea și memoria. Ce alimente te ajută să te concentrezi, menținând în același timp sănătatea și buna funcționare a creierului, conform nutriționistului Lygia Alexandrescu?

„Spre exemplu, o dieta bogata in acizi grasi esentiali omega 3 poate ajuta la mentinerea vaselor de sange de la nivel cerebral libere si neobturate si la o functionare corespunzatoare a celulei nervoase. Si acest lucru se poate realiza foarte simplu consumand de doua ori pe saptamana peste.

Printre alimentele care stimuleaza activitatea cerebrala se pot aminti: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouale, carnea de curcan, peste (crap, scrumbie, somon), semintele de in, germenii de grau, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul”, recomandă nutriționistul, pentru Antena3.

De asemenea, nutriționistul explică și ce alimente pot avea efectul opus. Acestea inhibă buna funcționare a creierului. Ce ar trebui să eviți pentru a menține sănătatea acestuia?

„Substantele care trebuie cat mai putin consumate sau chiar eliminate pentru o buna sanatate a mintii sunt: alcoolul consumat in exces, colorantii alimentari artificiali, indulcitorii artificiali, extractele de cola, bauturile carbogazoase dulci baute constant, grasimile hidrogenate, nicotina, abuzul de paine alba si nu in ultimul rand, supraalimentatia.

Fiecare dintre aceste substante au mecanisme de actiune diferite: alcoolul distruge efectiv celula nervoasa, nicotina cauzeaza constrictia capilarelor si limiteaza fluxul sanguin la nivel cerebral, grasimile hidrogenate cauzeaza boala coronariana, colorantii artificiali au efecte negative, in special asupra dezvoltarii copiilor, zaharul rafinat si carbohidratii simpli dezechilibreasa organismul la nivel metabolic (hipoglicemie, diabet)”, explică Lygia Alexandrescu, în exclusivitate pentru Antena3.

Ultimele stiri

Parteneri