Ce beneficii au semințele de quinoa

Ce beneficii au semințele de quinoa
Ce beneficii au semințele de quinoa

Quinoa face parte din familia cerealelor și datorită beneficiilor pe care le aduce sănătății este considerată un aliment minune. Unul dintre marile ei avantaje este că nu are deloc gluten. Specialiștii în nutriție susțin că quinoa este o reală sursă de proteine.

Quinoa poate fi folosită atât în preparate calde, la cuptor, cât și în salate reci, la micul dejun în combinație cu fructe sau ca desert. O mulțime de studii spun că semințele de quinoa sunt un exemplu excelent de „aliment funcțional”, care are scopul de a reduce riscul de a dezvolta diferite boli.

Iată de ce e bine să consumi semințe de quinoa:

  • Au mai multe proteine decât ovăzul, orezul și porumbul. Poate fi consumată de cei care sunt diagnosticați cu intoleranța la gluten.
  • Quinoa asigură o digestie de calitate, reduce nivelul colesterolului rău. Sunt studii care susțin că poate diminua riscul de infecții gastrointestinale.
  • Este bogată în vitamine. Mai exact conține vitaminele A, B, C și E. De asemenea, are în compoziție și calciu, cupru, fier, magneziu, potasiu și zinc.
  • Conține fitosteroli, substanțe care contribuie la dezvoltarea musculară și scad nivelul stresului din organism.
  • Quinoa are în compoziție și fenoli, antioxidanți care diminuează riscul de diabet zaharat și obezitate.

Uite ce beneficii are consumul de quinoa:

  • Contribuie la pierderea în greutate. Acesta induce senzația de sațietate, de aceea fiind atât de bună în curele de slăbire.
  • Menține sănătatea inimii deoarece quinoa are proprietăți antiinflamatoare. Mai mult, fiindcă are în compoziție acidul alfa-linoleic, quinoa reduce riscul de deces provocat de infarct.
  • Quinoa are multe fibre de calitatea ceea ce o face ideală în reducerea problemelor digestive. Este un aliat de nădejde pentru combaterea constipației.
  • Ameliorează anemia deoarece este o sursă bogată de fier.
  • Acestea pot să reducă riscul de diabet. Acest lucru fiind explicat prin conținutul mare de mangan. Practic, aceasta poate menține constant nivelul de zahăr din sânge și reușește să reducă mult riscul de diabet zaharat.
36 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox