Ce-i dăm copilului să mănânce iarna ca să fie sănătos

Ce-i dăm copilului să mănânce iarna ca să fie sănătos
Ce-i dăm copilului să mănânce iarna ca să fie sănătos

Iarna nu înseamnă numai concediu, sărbători, fericire și timp petrecut alături de cei dragi. Iarna este un anotimp în care copilul tău se poate îmbolnăvi extrem de ușor. Schimbările de temperatură sunt vinovate de scăderea imunității celui mic. De aceea, trebuie să acorzi o atenție deosebită meselor pe care i le dai, dar mai ales alimentelor pe care acesta le consumă.

Iarna, toți copiii au nevoie de un surplus caloric atât din cauza frigului, cât și a frecvenței bolilor acute și a febrei. În sezonul rece, făinoasele și zaharurile sunt permise chiar în cantități un pic mai mari: 50-60% din energia zilnică să fie asigurate de glucoză, iar 40% din caloriile zilnice să provină din grăsimi.

Ai grijă ca micuțul să fie bine hidratat. Oriunde ai merge ia cu tine sticla de apă. De asemenea, să ai grijă și protejează recipientul, ca apa să nu fie rece.

Alimente hipercalorice, în sezonul rece

Poți să-i dai inclusiv un baton cu cereale, ba chiar uneori, îi poți da și o bucățică de ciocolată cu lapte.

Alimentele minune ce previn îmbolnăvirile iarna, se numără cele care au conțin vitamina D. Asigură-te că nu-i lipsesc din meniul zilnic produse precum peștele – somon, sardine, cod – sau ouăle – ajută mult mai în prevenirea gripei și a infecțiilor respiratorii față de alte vitamine și antioxidanți.

Alimentele bogate în antioxdanți – betacaroten, vitaminele C și E – sunt considerate adevărate remedii iarna. Rolul acestora împotriva radicalilor liberi, care distrug structura celulară. Medicii spun că acestea aduc beneficii mai mari în faza de convalescență decât în cea de boală. De aceea, când copilul este în convalescență, un aport suficient de fructe și legume. Sunt ideale cele crude sau cele fierte. Glutanionul are cel mai puternic efect antioxidant și se găsește sub coaja pepenilor, dar și în broccoli, varză – de – Bruxelles, conopidă, spanac. Bioflavonoidele care se află în lămâi, portocale, ardei, vișine și struguri, ceapă sunt tot antioxidanți care previn infecțiile respiratorii.

Alimentele bogate în caroten sunt: pepene galben, sparanghel, ficat, sfeclă, broccoli, caise, nectarine, piersici, dovleac, cartofi, mandarine, roșii, pepene verde.

Și vitamina C este absolut esențială pentru creșterea imunității și întărirea organismului. De asemenea, vitamina C este un extraordinar agent antiviral. Virusurile nu pot supraviețui într-un mediu bogat în vitamina C. Ai două variante: fie îi dai suplimente, fie îi dai alimente care conțin vitamina C. Principalele alimente care conțin vitamina C sunt: pepene galben, conopidă, napi, kiwi, suc de portocale, papaia, ardei, roșii, căpșuni, conopidă, zmeură, țelină crudă, spanac fiert, ananas, merișoare, afinele, morcovi cruzi, ceapă, mazăre verde, banane, porumb fiert.

Totodată foarte bune sunt și alimentele bogate în acizi grași omega 3. Așa că-i poți da micuțului: migdale, alune (dacă are 3 ani), uleiul de porumb, uleiul de ficat de pește, homarul, untul de arahide, uleiul de floarea soarelui, somonul. Omega 3 este renumit pentru creșterea rezistenței organismului în fața virușilor, în plus combate și rahitismul.

Nu în ultimul rând, proteinele sunt bune pentru întărirea imunității. Atenție, o dietă săracă în proteine va duce, în timp, la creșterea riscului de îmbolnăviri. Dă-i copilului carne slabă de pui, carne de curcan, sau carne de vită.

Și alimentele bogate în zinc sunt renumite pentru proprietățile lor antioxidante care au rolul de a ameliora simptomele bolii. Așa că da-i să mănânce ouă, nuci, semințe de dovleac, carne de vită, năut, caju, chefir, iaurt, ciuperci, spanac.

Totodată, dacă nu știi ce este bine să mănânce copilul, nu ezita să întrebi medicul pediatru. Este foarte important să aibă o alimentație echilibrată vârstei sale și să faci tot ce-ți stă în putință să eviți carențele.

176 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox