Ce îți transmite organismul când nivelul glicemiei este foarte ridicat și ce alimente te ajută să îl scazi

Ce îți transmite organismul când nivelul glicemiei este foarte ridicat și ce alimente te ajută să îl scazi
Ce îți transmite organismul când nivelul glicemiei este foarte ridicat și ce alimente te ajută să îl scazi

Un nivel crescut al glicemiei reprezintă un factor ce indică predispoziţia la diabet. Pentru a preveni acest lucru, este indicat adoptarea unui stil de viaţă echilibrat.

O glicemia normală înainte de masă nu trebuie să depăşească 100mg/dl, iar glicemia la două ore după masă nu trebuie să depăşească 140mg/dl. O glicemie între 100 şi 126mg/dl înainte de masă şi între 140 şi 200mg/dl după masă arată o tulburare a metabolismului glucidic care, de obicei, precede diabetul.

Simptome glicemie ridicată

O glicemie pe nemâncate mai mare de 126mg/dl sau o glicemie mai mare de 200mg/dl oricând în timpul zilei indică instalarea diabetului zaharat.

Atunci cand glicemia depaseste 300 mg/dl (16.7 mmol/L) apare senzatie de greata. Daca glicemia depaseste aproximativ 360 mg/dl (20 mmol/L), pe langa greata mai pot apare si varsaturi. Consumul de bauturi racoritoare pentru setea indusa de glicemia mare poate accelera procesul de deshidratare si de aparitie a fenomenelor de greata si varsaturi.

Nutriţioniştii spun că glicemia este influenţată de cantitatea de glucoză care se află în sânge, aceasta provenind din glucidele sau carbohidraţii ce se găsesc în numeroase alimente de bază, de la pâine, seminţe, orez, cartofi până la fructe, legume, cereale şi paste făinoase.  Din acest motiv este necesară o atenţie sporită în ceea ce priveşte aportul de zaharuri. O modalitate bună pentru a controla nivelul glicemiei şi a preveni oscilaţiilor majore din sânge constă în consumul de alimente care scad glicemia.

● Prunele nu doar că ajută la scăderea glicemiei, ci ajută şi la prevenirea diabetului zaharat. Fibrele solubile din prune încetinesc viteza cu care produsele alimentare părăsesc stomacul şi, ca urmare, întârzie absorbţia de zahăr în fluxul sangvin. De asemenea, oferă o cantitate importantă de vitamina B.

● Portocalele conţin numeroşi fitonutrienţi, cum sunt flavonoizii, carotenoidele şi pectinele, care fac acest fruct „eligibil” pentru a intra în categoria de alimente care scad glicemia, ajutănd în lupta împotriva diabetului. O portocală este formată în proporţie de 90% din apă, iar sucul de portocale hidratează şi întăreşte sistemul imunitar datorită aportului de vitamina C.

● Merele ajută la echilibrarea nivelului de glicemie. Potrivit nutriţioniştilor, coaja de măr conţine quercitină, un antioxidant care reduce riscul de diabet. Apa din mere ajută la antrenarea unei părţi din glucoză pentru a fi eliminată prin urină. În plus, merele au un conţinut ridicat de fibre care asigură un tranzit intestinal mai bun.

● Ceapa conţine foarte multe vitamine şi minerale care scad glicemia. Acest produs alimentar poate fi folosit în salate, diferite feluri de mâncare gătită la cuptor sau se poate încerca sub formă de ceai. Ceaiul de frunze de ceapă este indicat mai ales pentru persoanele care au accese dese de tuse.

● Quinoa este foarte bogată în fibre care ajută la menţinerea unei bune funcţionări a sistemului cardiovascular, reducerea riscului unor tipuri de cancer şi pentru sistemul digestiv. În plus, are şi cantităţi semnificative de magneziu, fier, calciu, potasiu şi cupru. Acest amalgam de nutrienţi oferă „dreptul” seminţelor quinoa de a intra în categoria acelor alimente care scad glicemia.

● Fasolea verde este recomandată nu numai pentru sănătatea inimii, ci şi pentru combaterea diabetului. „Tecile de fasole au efect de scădere a glicemiei. Nu este recomandată în schimb fasolea boabe, pentru că are mulţi hidraţi de carbon“, explică nutriționistul Ștefan Ionuț. Broccoli este o sursă foarte bună de quercitină. În plus, conţine multă vitamina C şi potasiu.

● Morcovii conţin carotenoizi, antioxidanţ i care protejează inima şi menţin nivelul insulinei. Morcovii trebuie consumaţi cruzi. „Prin fierbere, fibrele se mărunţesc şi se poate absorbi din ele o cantitate mare de glucoză“, afirmă Ștefan Ionuț.

● Acizii graşi omega 3 din peşte protejează inima şi menţin stabil nivelul zahă rului din sânge. „Peştele are rol în corectarea dislipidemiilor (grăsimilor din sânge). Diabetul poate afecta toate liniile metabolice, inclusvi pe cea lipidică“, adaugă nutriţionistul. Peştele este recomandat şi pentru că nu conţine glucide. Puteţi consuma câteva sute de grame de peşte pe zi, în special oceanic.

● Asparagusul este o sursă excelentă de glutation, un antioxidant care menţine stabil nivelul de zahăr din sânge. „Legumele, în general, au un conţinut mai scăzut de zahăr, unele chiar sub 5%. Asparagusul conţine multă vitamina C care protejează ţesuturile de ateroscleroză, afecţiune favorizată de diabet“, mai spune medicul. Asparagusul se poate adăuga în salate sau se poate consuma sub formă de ceai.

150 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox