Ce mănânci pentru a preveni agravarea afecțiunilor cardiovasculare

Ce mănânci pentru a preveni agravarea afecțiunilor cardiovasculare
Ce mănânci pentru a preveni agravarea afecțiunilor cardiovasculare

Dieta pacientului cu boli cardiovasculare este foarte importantă, evident alături de respectarea tratamentului recomandat de medic. Uneori, cu ajutorul alimentației poți chiar preveni instalarea unor boli de inimă sau preveni agravarea lor.

Însă dacă ai primit un diagnostic de boală cardiovasculară esențial este să respecți tratamentul, să mergi periodic la controale. Să faci sport și să-ți schimbi stilul de viață. De ajutor îți pot fi și alimentele.

Iată ce trebuie să consumi dacă ai fost diagnosticat cu o afecțiune cardiovasculară:

  • Evită alimentele prăjite dar și mâncarea de tip fast food. La fel de nocive sunt pentru inima ta și alimentele care au multe grăsimi.
  • Poți consuma însă alimente care conțin grăsimi naturale așa cum sunt nucile, avocado, măslinele, peștele.
  • Uleiul de măsline sau cel de rapiță poate fi adăugat în salate.
  • Ai voie produse lactate însă de preferat este să le mănânci pe cele care au zero grăsimi.
  • Consumă multe legume și fructe crude. Ai voie și fasole boabe, linte, năut.
  • Micșorează aportul de carbohidrați rafinați, care sunt de fapt alimente cu un indice glicemic ridicat.
  • Nuci, migdale, semințe de in, cereale integrale.
  • Stai cât mai departe de tot ce înseamnă alimente sărate.
  • Ține minte că aportul de grăsimi saturate nu face decât să-ți crească colesterolul.
  • O dată pe săptămână mănâncă: macrou, sardine, ton și somon. Acestea conțin acizi grași esențiali Omega 3. Este știut rolul pe care acești acizi îl au în creșterea valorilor colesterolului HDL – colesterolul bun. În plus, acizii grași Omega 3 au și rolul de a crește elasticitatea vaselor de sânge. Mai mult, cei care consumă somon de două ori pe săptămână au un risc cu 40% mai mic de a suferi de boli de inimă, susţin cercetătorii de la Universitatea din California. Iar somonul este cea mai bună sursă de acizi graşi Omega 3 şi Omega 6.
  • Fă-ți un obicei din a consuma soia de două ori pe săptămână. Acestea este foarte bună pentru menținerea sănătății inimii. Soia previne depunerea grăsimilor „rele” pe vasele de sânge.
  • Consumă spanac. Acesta are și rolul de a menține elasticitatea vaselor de sânge şi previne hipertensiunea arterială.
48 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox