Ce se întâmplă când corpul este privat în mod repetat de somn? Iată la ce să te aștepți!

Ce se întâmplă când corpul este privat în mod repetat de somn?  Iată la ce să te aștepți!
Ce se întâmplă când corpul este privat în mod repetat de somn? Iată la ce să te aștepți!

Ce se întâmplă când corpul este privat în mod repetat de somn. Oboseala pe care o resimțim în corp vrea să ne spună ceva… „am nevoie de o pauză”, „nu dormi suficient” sau „nu mă hrănești bine” etc. Nu este nevoie să ajungem să resimțim o oboseală cronică pentru a da atenție nivelului de oboseală de zi cu zi.

Oboseala reprezintă un mecanism de apărare care ne protejează împotriva suprasolicitării. În timpul somnului, corpul nostru se regenerează și își recapătă energia de care are nevoie.

Starea de oboseală poate fi provocată de un deficit de somn, fie cantitativ, fie calitativ: așadar, fie dormim prea puțin, fie calitatea somnului este atât de redusă încât somnul nu este suficient de odihnitor. Atunci când corpul este privat în mod repetat de somn, se dezvoltă starea de oboseală cronică.

Nu este nevoie să ajungem să resimțim o oboseală cronică pentru a da atenție nivelului de oboseală de zi cu zi. Oboseala pe care o resimțim în corp vrea să ne spună ceva… „am nevoie de o pauză”, „nu dormi suficient” sau „nu mă hrănești bine” etc. Dacă alegem să nu dăm importanță din timp la semnalele pe care le primim, atunci trebuie să nu fim surprinși când suntem diagnosticați cu oboseală cronică sau burnout.

Oboseala poate să își facă simțită prezența când suntem anemici, când avem hipotiroide sau depresie. Chiar și o dietă neechilibrată sau consumul excesiv de cafea sau sucuri acidulate pot contribui pe termen lung la apariția senzației de oboseală.

Atunci când oboseala devine cronică, este important să consultăm medicul pentru a ni se prescrie un set de analize și, mai apoi, un tratament ce trebuie respectat.

7 recomandări pentru a face față oboselii

  1. Atunci când sunteți la birou și aveți de lucru, dar vă este greu să vă concentrați, este suficient să vă uitați la un obiect verde mai mult de un minut; Acestă culoare stimulează creierul și reduce greșelile pe care le-am putea face din cazua oboselii, nu a neștiinței;
  2. Când ne simțim obosiți este bine să nu luăm decizii importante. Sunt studii care arată că atunci când suntem obosiți nu luăm decizii corecte pentru că suntem tentați să luăm decizia cea mai ușoară sau cea mai la îndemână, ceea ce nu este cea mai bună decizie în general;
  3. Chiar dacă pare greu de crezut, pauzele lungi și dese sunt cheia marilor succese atunci când trecem printr-o perioadă grea de oboseală. Este important să nu vă umpleți agenda cu activități cu termene limită sau calendarul cu task-uri pentru că, în acel moment, creierul primește informația că are mult de lucru și nu mai are randamentul dorit;
  4. Dimineața, când sunteți obosit și ceasul sună, este recomandat să nu-l amânați pentru 5 minute și apoi încă pentru alte 5 și tot așa. În realitate, creierul nu se mai odihnește. Chiar dacă adoarme, starea de oboseală va fi mai accentuată pe masură ce moțăim;
  5. Pentru a nu avea parte de oboseală, atât psihiatrii, cât și psihologii și psihoterapeuții recomandă: 8 ore de somn, 8 ore de muncă și 8 ore de relaxare. Chiar dacă pare ideal pentru unii și de nerealizat pentru alții, această regulă a lui 8 în cele 24 de ore pe care le are o zi sunt tot ce avem nevoie pentru a lucra la capacitate maximă, fără a cunoaște stresul, oboseala și alte stări negative care ne pot afecta sănătatea;
  6. Sunt seri în care, din caza oboselii, nu putem adormi. Înainte de a apela la pastile pentru a „rezolva” acestă problemă, vă recomand să apelați la câteva trucuri. Nu mâncați cu 3 ore înainte de culcare, apelați la o baie caldă cu spumă pentru a vă relaxa, evitați gândurile ce au în plin plan activitățile de la locul de muncă sau discuțiile tensionate, ascultați muzică de relaxare și evitați televizorul;
  7. Dacă o dimineață începe prost și ne simțim obosiți înainte de a ne da jos din pat, cel mai bun mod de a-i da zilei un restart este să facem efort fizic pentru 30 de minute. Această activitate ne va pune sângele în mișcare și, odată cu acesta, o să ne schimbăm starea, o sa ne îmbunătățim capacitatea de memorare, dar și creativitatea.
35 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox