sâmbătă, octombrie 23, 2021

Ce ți se poate întâmpla dacă iei prea multă vitamina C? Efecte adverse de care trebuie să ții seama.

Vitamina C este unul dintre cele mai populare suplimente nutritive. Este disponibilă în orice formă,

de la pastile standard până la comprimate masticabile și gummies. Potrivit Healtline, este un nutrient cheie în organism, responsabil pentru

  • menținerea oaselor puternice
  • îmbunătățirea funcției creierului
  • facilitarea vindecării rănilor
  • menținerea sistemului imunitar puternic

Ce ți se poate întâmpla dacă iei prea multă vitamina C? Efecte adverse de care trebuie să ții seama

Vitamina C se găsește în multe alimente, inclusiv citrice, căpșuni, broccoli, kale, cartofi dulci și ardei. Datorită acestui lucru, este în general ușor să obțineți cantitatea zilnică recomandată

din dieta dumneavoastră. Pentru adulți, această cantitate zilnică înseamnă 90 de miligrame pentru bărbați și 75 de miligrame pentru femei.

Dacă luați și un supliment de vitamina C, este important să verificați doza din sticlă. Acest lucru se datorează faptului că multe suplimente au un conținut ridicat de miligrame și prea mult din această vitamină poate duce la unele efecte secundare neplăcute, deși nu neapărat periculoase.

Pentru majoritatea adulților, un maxim de 2.000 de miligrame de vitamina C zilnic este considerat sigur. Vitamina C este solubilă, astfel încât orice lucru

pe care corpul dvs. nu îl poate folosi este pur și simplu „aruncat” în urină.

Ce ți se poate întâmpla dacă iei prea multă vitamina C? Efectele adverse ale unei cantități prea mari de vitamina C pot fi inconfortabile

Înainte, însă, ca organismul să elimine surplusul, vitamina C va afecta tractul digestiv. Pot apărea efecte secundare, cum ar fi

  • greață
  • diaree
  • vărsături
  • crampe 
  • arsuri la stomac

Surplusul de vitamina C poate provoca, de asemenea, dureri de cap și insomnie la unii oameni.

Există câteva categorii de persoane care

ar trebui să evite tabletele cu acid ascorbic

Pentru că vitamina C ajută absorbţia fierului în organism, ea poate agrava boli precum hemocromatoza (acumularea excesivă de fier în sânge) sau talasemia (anemie de severitate variabilă care poate duce la o supraîncărcare cu fier a organelor). De asemenea, în doze foarte mari, vitamina C creşte secreţia de oxalaţi, iar aceste molecule se acumulează în rinichi sub formă de pietre. Deloc de neglijat este faptul că vitamina C în exces poate reduce efectul medicamentelor anticoagulante, cum este warfarina, crescând riscul de formare a cheagurilor

de sânge.

„Nu putem mânca atât de multe fructe şi legume încât să depăşim foarte mult doza recomandată de vitamina C. Dar în cazul suplimentării alimentaţiei cu varianta de sinteză, acest lucru este posibil. Există câteva categorii de persoane care ar trebui să evite tabletele cu acid ascorbic.
Cele care au boli renale şi pietre la rinichi sau la bilă. Acestea pot lua pulbere de măceşe sau pot mânca citrice ori cătină. De altfel, este de preferat ca vitamina C să provină din aceste surse, pentru că cea de sinteză, purificată, nu are aceeaşi activitate biologică.
Vitamina C din surse naturale nu este purificată, iar celelalte substanţe cu care este combinată, precum flavonoidele, îi reduc efectele adverse pe care le poate avea în doze mari”, este de părere doctorul Gheorghe Mencinicopschi, specialist în nutriţie.
Dacă vă confruntați cu oricare dintre acestea, vă recomandăm să verificați doza suplimentară și să vă asigurați că sunteți sub acea limită de 2.000 de miligrame. Mai bine, încercați să obțineți doar vitamina C din dieta dvs. și să rămâneți aproape de recomandarea de 75-90 miligrame.

Ultimele stiri