miercuri, mai 12, 2021

Ceai pentru insomnie.  Acad. Ovidiu Bojor a dezvăluit cum îți poți prepara acasă un somnifer natural cu efect sedativ. 

Rădăcinile uscate din valeriană alungă insomniile, iar uleiurile din lavandă, folosite

în aromaterapie, vă ajută să vă relaxaţi şi să eliberaţi tensiunea.

„Valeriana este un sedativ blând, vă ajută să adormiţi uşor şi nu are efecte secundare, precum barbituricele“, spune profesorul Ovidiu Bojor, doctor farmacist şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale.

Acesta vă recomandă să consumaţi valeriană fie în capsule, fie sub formă de tinctură, în ceai. „Un ceai sedativ bun este şi cel în care aţi combinat flori şi frunze de păducel cu «talpa gâştii» ori cel în care amestecaţi flori de levănţică şi flori de tei“, adaugă profesorul Ovidiu Bojor. Şi cardiacii pot beneficia de pe

urma acestor „licori sedative“, deoarece ele irigă vasele de sânge.

Ceai pentru insomnie din valeriană

Valeriana este o planta originară din Asia si Europa. Rădăcina sa este utilizată în mod obișnuit ca tratament natural pentru simptomele anxietății, depresiei și menopauzei.

Rădăcina de valeriană este, de asemenea, unul dintre cele mai utilizate suplimente pe bază de plante pentru somn, în Statele Unite și Europa.

Femeile la menopauză și postmenopauză și-au îmbunătățit calitatea somnului și simptomele tulburărilor de somn după ce au luat valeriană, conform studiilor controlate randomizate.

Alte recenzii mai vechi din literatura de specialitate au raportat, de asemenea, că 300-900 mg de valeriană, luate chiar înainte de culcare, pot îmbunătăți calitatea somnului.

Aportul pe termen scurt de rădăcină de valeriană pare a fi sigur pentru adulți, cu efecte secundare minore, rare, potrivit rapoartelor.

În ciuda lipsei măsurătorilor obiective din spatele valerianei, adulții ar putea lua în considerare testarea ei înșiși.

Cu toate acestea, siguranța rămâne incertă pentru utilizare pe termen lung și la populații speciale, cum ar fi femeile însărcinate sau care alăptează.

 

Ultimele stiri

Parteneri