miercuri, octombrie 27, 2021

Balonarea este unul dintre cele mai frecvente simptome manifestate de persoanele care se confruntă cu afecțiuni ale digestiei. Deși balonarea este neplăcută, aceasta nu este un pericol în sine. Cu toate

acestea, dacă aceasta se accentuează este indicat să cereți sfatul unui medic specialist. 

Senzația de balonare apare, în general, atunci când există gaze sau aer la nivelul stomacului sau intestinelor.

Poate fi cauzată, de asemenea, de o masă bogată în grăsimi care incetinesc golirea stomacului sau de consumul anumitor alimente care produc gaze. Intoleranța la anumite alimente, precum intoleranța la lactoză, poate provoca balonare.

Balonarea este asociată și cu anumite afecțiuni, atât gastrointestinale, cât și de altă natură:

  • Aerofagie
  • Sindrom de intestin iritabil
  • Constipatie
  • Boala de reflux

    gastro-esofagian (BRGE)

  • Sindromul de suprapopulare bacteriana a intestinului subtire
  • Bulimie
  • Anorexie
  • Obezitate
  • Sindrom premenstrual, sarcina, menopauza
  • Administrarea de medicamente antidiabetice

Cum scapi de balonare?

Patricia Rusu, nutriționist, dezvăluie pe o rețea de socializare câteva metode care te pot ajuta să elimini senzația de balonare.

„Balonarea este unul dintre cele mai frecvente simptome raportate de persoanele cu probleme digestive, inclusiv probleme gastro-intestinale.

Poate fi definită ca o senzație de presiune crescută în abdomen, adesea însoțită de distensie abdominală

vizibilă. ⁠

Balonarea într-o anumită măsură este normală. Cu toții avem senzația că trebuie să ne desfacem nasturele de la pantaloni după o masă copioasă.

Cu toate acestea, dacă simptomele sunt persistente, severe și îți afectează calitatea vieții, poate fi timpul să cauți modalități de a-ți trata balonarea.

Nu există o singură cauză a balonării și, deși simptomele sunt adesea raportate după consumul de alimente precum alimente grase, alimente bogate în fibre sau lactate, cauzele sunt de fapt mult mai complexe! Este important să înțelegeți ce vă provoacă balonarea înainte de a

o putea aborda și trata. Dar, iată câteva modalități dovedite că a ajută la ameliorarea acesteia:

  1. Ia-ți timp atunci când mănânci și mestecă bine mâncarea
  2. Limitează consumul alimentelor care produc gaze
  3. Stabilește și menține o rutină constantă a mâncării. Nu sări peste mese.
  4. Folosește probiotice pentru a-ți menține flora intestinală sănătoasă
  5. Exercițiile fizice constante pot accelera transitul intestinal și să reducă balonarea
  6. Fă-ți un jurnal alimentar pentru a ține evidența mâncării pe care o consumi. Astfel poți afla ce alimente îți provoacă balonare
  7. Hidratează-te! Apa ajută

    ca sistemul digestiv să lucreze optim. Astfel, vei putea digera mai repede mâncarea”, recomandă Patricia Rusu.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor.

Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Ultimele stiri