Colesterol mărit, factor agravant al bolilor de inimă. Ce măsuri imediate se iau

Colesterol mărit, factor agravant al bolilor de inimă. Ce măsuri imediate se iau
Colesterol mărit, factor agravant al bolilor de inimă. Ce măsuri imediate se iau

Colesterol. Dislipidemiile înseamnă creșterea colesterolului și a trigliceridelor în sânge. Medicii susțin că acestea sunt un factor principal de risc pentru dezvoltarea, în timp a bolilor coronariene. De aceea este esențial să urmezi recomandările medicului dar și să-ți schimbi stilul de viață. Regimul alimentar face parte din tratamentul dislipidemiilor. 

Regimul alimentar are un rol foarte important atunci când pacientul are dislipidemie. Pacienții diagnosticați cu dislipidemii trebuie sa respecte următoarele reguli de alimentație: să aibă cinci mese pe zi (3 mese principale și 2 gustări) la ore regulate. Și renunțarea la fumat este esențială. Foarte important este și sportul, activitatea fizică. Ideal este să faci sport zilnic, minimum 60 de minute și dacă ai probleme legate de kilogramele în plus, trebuie să slăbești.

Principalii factori de risc sunt: obezitatea, diabetul zaharat, sedentarismul, fumatul.

Iată ce nu este bine să consumi:

  • Stai departe de alimentele care sunt bogate în colesterol, de exemplu la unt, sâmântână, brânzeturi, carne grasă, margarină.
  • Nu consuma mai mult de 2 ouă pe săptămână.
  • Mâncarea este indicat să fie gătită la cuptor sau fiartă, se exclud prăjelile.
  • Trebuiesc evitate carnea de porc, mezelurile, maionezele, cârnații.
  • Renunță la băuturile carbogazoase.
  • Micșorează aportul de grăsimi saturate. Reducerea absorbției de grăsimi saturate ajută la scăderea LDL (colesterolul rău) cu 5-10%, spun specialiștii.
  • Diminuează excesul de calorii. Specialiștii susțin că prin reducerea excesului de calorii din dieta, se pot reduce nivelurile de colesterol LDL cu 5% – 20%.
  • Trebuie să reduci cantitatea de alcool consumată. Alcoolul este asociat cu creșterea trigliceridelor serice.

O serie de alimente duc la scăderea nivelului de colesterol: mazărea, lintea, avocado, nucile, cerealele integrale, fulgii de ovăz, orzul, fructele de mare. De ajutor sunt și ceaiul negru sau ceaiul verde.

De asemenea, poți să consumi:

  • iaurt slab, lapte bătut,
  • brânză de vaci,
  • carne de pui sau de curcan slabă,
  • somon, ton,
  • ulei de măsline,
  • nuci, avocado,
  • spanac, broccoli, ardei, ceapă
202 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox