Cum faci față petrecerii de Crăciun de la birou

Cum faci față petrecerii de Crăciun de la birou
Cum faci față petrecerii de Crăciun de la birou

Un sondaj recent arată că 49% dintre companii vor servi alcool la petrecerea de anul acesta. Nutriționistul american Nikki Ostrover a publicat pe blogul ei, NAO Wellness, câteva sfaturi pentru cei care vor să treacă fluierând peste party-ul buclucaș

Dana Lascu

Fie că vorbim de multinaționale sau firme autohtone, multe companii se pregătesc de petrecerea de sfârșit de an. Cuvintele cheie la astfel de party-uri sunt băutura și dansul. În ultimii ani, ce-i drept, consumul de alcool la astfel de petreceri a scăzut. Puțin, dar notabil.

Anul acesta, potrivit unei analize realizată în SUA de către firma Challanger, Gray & Christmas, doar circa 49% dintre companiile americane care vor face astfel de petreceri vor avea și open bar-uri (adică participanții pot bea cât doresc), față 62% câte au avut anul trecut. Restul au decis să interzică băuturile alcoolice la petrecerile de birou.

Pe cei care vor avea totuși parte de open bar-uri, Nikki Ostrower, nutriționistul din New York, care are propriul blog – NAO Wellness -, îi îndeamnă să-și stabilească limite pentru respectiva noapte pentru a-și putea controla consumul de alcool.

„Poți să o exagerezi când vine vorba de băut, fără să-l dai seama”, atrage ea atenția, într-un material preluat și de DailyMail Online.

Afectează ficatul, creierul și imaginea

Studii recente au arătat că un consum mare de alcool poate provoca leziuni permanente la nivelul ficatului și al celulelor creierului și poate, de asemenea, să crească riscul depresiei.

Spre exemplu, un studiu din 2016 a arătat că poate fi imposibil din punct de vedere biologic ca un petrecăreț să se oprească la doar o singură băutură.

Cercetătorii de la Colegiul de Medicină Texas A & M Health Science Center au descoperit, însă, că sunt neuroni specifici în creier care sunt meniți să ne spună să nu mai bem. Dar acei neuroni dopaminergici D2 se dezactivează atunci când se consumăm prea mult alcool. Deactivarea lor înseamnă că bem mai mult. Acest lucru poate duce la un comportament regretabil, în special în jurul colegilor.

Iată ce ne sfătuieşte Nikki Ostrower:

  1. Pregătiţi-vă stomacul pentru marea petrecere!

Nutriţionistul le sugerează petrecăreţilor ca înainte de a pleca la petrecere să bea o linguriţă de oţet de mere. Acesta este bogat în vitamine, creşte aciditatea din stomac ca să ajute digestia şi poate preveni, de asemenea, mahmureala. Dacă adăugăm şi mâncare şi un pahar cu apă, vom ave aîn stomac un amestec care va dilua alcoolul consumat la petrecere. „Pregătirea pentru petrecere este importantă ca să fii sigur că nu exagerezi”, a arătat Ostrower.

  1. Limitează numărul de pahare

Stabilește din start (înainte de a te duce la petrecere) câte pahare consumi într-o oră. Și ține-te de limita asta! Nikki Ostrower spune că un limita ar trebui să fie de un pahar pe oră sau chiar mai puțin, ca doar să te binedispui și nu să te îmbeți. „Bea conștient. De fiecare dată când îți upli un pahar, observă cât de repede îl bei și dacă te face să te simți bine”, detaliază ea. Folosirea paiului la băuturile alcoolice nu te ajută, ba din contră tendința e să bei mai mult. „Nu e absolut necesar să stai tot timpul cu un pahar în mână”, ne sfătuiește nutriționistul.

  1. Alege „deștept” băuturile pe care le consumi

Dacă vrei să consumi alcool, cel puțin alege unul care să nu fie foarte nociv pentru organism. Nikki Ostrower recomandă să eviți băuturile dulci și să alegi vin roșu sau vodka cu apă minerală și lămâie. Un pahar de vodka are 96 de calorii, apa minerală n-are niciuna, așa că această combinație e una din preferatele dieticienilor. E interzis să combini alcoolul cu băuturile energizante! Un studiu al Universității de Nord din Kentucky a arătat că această combinație face creierul să ceară mai mult alcool. La fel o face orice fel de băutură cu cofeină în combinație cu un lichior (spre exemplu celebrul Jagerbomb). Nici shot-urile nu sunt recomandate! Aportul mare și brusc de alcool duce la intoxicarea rapidă a sângelui.

  1. Hidratează-te permanent!

Este important să bei apă înainte, în timpul și după o noapte de excese alcoolice, pentru a păstra nivelul de hidratare corect al organismului. Doar îndoind alcoolul cu apă sau bând băuturi cu gheață nu compensezi apa eliminată din organism prin aportul de alcool. Nutriționistul spune că cel mai bine ar fi să alternezi: bei un pahar de apă, apoi unul de alcool, încă unul de apă și tot așa. Hidratarea corectă te ferește de mahmureală, spune Nikki Ostrower. „Provoacă-te singur să te distrezi fără să bei sau fără să bei pre amult”, spune nuștriționistul.

 

0 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox