miercuri, mai 12, 2021

Glicemia înseamnă valoarea cantitativă a glucozei prezente în sângele circulant. Persoanele care au glicemia crescută suferă de afecțiunea numită diabet zaharat.

Glucoza din sange reprezinta principalul carburant necesar

acoperirii cheltuielilor energetice ale organismului. Glucidele complexe din alimentatia omului (amidon, glicogen, zaharoza etc) trec in tubul digestiv prin procesele de digestie si absorbtie si ajung in sange sub forma de monozaharide (glucoza, fructoza, galactoza etc.).

O mare parte din cantitatea de fructoza, galactoza si alte monozaharide se transforma in glucoza prin procese metabolice care au loc in ficat. Proteinele si lipidele din alimentatia omului trec si ele prin procesele de digestie si absorbtie si ajung in sange sub forma de aminoacizi si de acizi grasi, care, la randul lor,

se pot transforma partial in glucoza.

Simptome glicemie mare:

  • urinare frecventă;
  • oboseală;
  • senzația de deshidratare;
  • vedere încețoșată
  • dureri de cap

Cum putem sa reducem nivelul glicemiei?

De regula, diabeticilor le sunt recomandate medicamente care cresc productia de insulina. In multe cazuri, persoanele care sufera de diabet trebuie sa isi injecteze suplimentar insulina pentru a regla nivelul glicemiei.

Pe langa aceste metode, nivelul glicemiei poate fi scazut prin consumul anumitor alimente si prin anumite masuri comportamentale.

Evitarea stresului

Atunci cand sunteti stresati,

corpul dvs. produce hormonul de stres numit cortizol, care impreuna cu alt hormon, glaucagon, ajuta la cresterea glicemiei. Asadar, cu cat sunteti mai relaxati, cu atat se va resimti efectul pozitiv asupra nivelului glicemiei.

Alimente cu GI redus

Consumati in principal alimente cu un indice glicemic (GI) redus: indicele glicemic indica proportia in care un aliment carbohidrat afecteaza nivelul glicemiei. Glucoza care numai trebuie transformata si poate fi preluata direct in sange, are un indice glicemic de 100.

Renuntati la excesul de grasimi

Grasimile nu trebuie sa lipseasca din

dieta zilnica, insa trebuie sa evitati excesele. Se recomanda o doza zilnica de aprox. 80 grame de grasimi sanatoase, nesaturate.

Atentie la lichidele consumate

Nu doar alimentele, ci si bauturile pot afecta nivelul glicemiei, deoarece majoritatea (sucuri de fructe, limonade) contin cantitati semnificative de zahar.

Cele mai indicate lichide pentru diabetici sunt apa minerala si ceaiurile neindulcite –in special ceaiul verde, care un efect deosebit de pozitiv asupra nivelului glicemiei.

 Condimentati mancarea cu scortisoara

Scortisoara se numara printre cele mai eficiente condimente,

dintre cele cu efect de scadere a glicemiei. Printr-un consum regulat, efectul acesteia este semnificativ. Doza zilnica recomandata este de cel putin 1  miligram de scortisoara.

Ultimele stiri

Parteneri