miercuri, iulie 28, 2021

Dieta mediteraneană este una dintre cele mai populare diete, la nivel mondial. Aceasta include o varietate de obiceiuri alimentare sănătoase și este foarte apropiată de un stil de viață echilibrat. Cu

toate acestea, ca orice dietă, poate avea anumite minusuri. 

Acestă dietă se bazează pe consumul multor grupe de diferite de alimente, echlibrând cele mai bune reguli de nutriție și alimentație sănătoasă. Dieta aduce beneficii creierului, inimii și sănătății generale a organismului.

Potrivit unor studii, dieta mediteraneană poate susține procesul de slăbire și poate ajuta la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale, a atacurilor de cord, a diabetului de tip 2 și a morții premature.

Deși nu există o formulă standard, această dietă include în mod principal următoarele alimente:

  • lactate și pește

    în cantități moderate

  • o varietate mare de legume, fructe și cereale integrale
  • grăsimi sănătoase, cum ar fi nucile, semințele și uleiul de măsline
  • foarte puțina carne albă și carne roșie
  • câteva ouă
  • vin roșu cu moderație

Ce trebuie să știi despre dieta mediteraneană?

Laura Ene, nutriționist, a vorbit la Digi24 despre dieta mediteraneană, ce beneficii aduce sănătății și, de asemenea, ce minusuri poate avea.

„Chiar este cea mai bună și este preferata cardiologilor, este preferata interniștilor și a noastră a diabetologilor pentru că, într-adevăr, respectă cele mai bune reguli

de nutriție și alimentație sănătoasă. Adică este despre fructe și legume, dar din nou, 5 porții, asta înseamnă la fiecare masă principală câte o porție generoasă de legume, se poate ajunge la un kilogram de legume pe zi.

Atenție, când zic legume, nu înțeleg cartofi și leguminoase. Acestea sunt legumele preferate ale noastre, ale românilor, dar ele sunt echivalente cu făinoasele și ar trebui consumate la prânz. E vorba de cereale integrale și știți cât de mult iubesc eu, personal, pâinea și mi se pare o mare problemă atunci când oamenii renunță la pâine. Dacă alegem integral, dacă alegem

de graham, cu secară, cu semințe, pâinea din punctul meu de vedere este sursa cea mai bună de sațietate, dacă o îmbunătățim cu fibre și alegem o făină de o bună calitate, atunci, din punctul meu de vedere ar trebui să rămână pe masa fiecăruia dintre noi. Chiar și la toate mesele și dimineața, se poate și la prânz, iar seara cu o felie de pâine, de obicei, obținem o sațietate foarte potrivită și prietenoasă și cu silueta”, a spus Laura Ene la Digi24, potrivit DC News.

Ce minus poate avea dieta?

„Aici este problema, cu uleiul de măsline, pentru că nu tot ceea ce este sănătos este prietenos și

cu silueta noastră. Din alimentele favorite din dieta mediteraneană sunt 2 care sunt pe primele 2 locuri la alimente sănătoase care îngrașă cel mai mult pe lumea asta sunt uleiurile. O lingură de ulei ne costă aproximativ 100 de calorii. Este foarte mult dintr-un buget, care pentru o femeie ar fi de 1200 – 1400 de calorii ca să slăbească.

Dacă scap din greșeală la fiecare masă principală câte 2 linguri de ulei pentru că torn din recipient, se poate să se adune 300 – 400 de calorii pe care să nu reușesc să le cheltui și pentru o persoană care ține o dietă mediteraneană fără să aibă grijă la cantitatea de ulei folosită, nu reușește să slăbească”, adaugă Laura Ene.

 

Ultimele stiri

Parteneri