Detoxifierea, esențială după excese și o pauză așteptată de ficatul tău. Ce trebuie să faci

Detoxifierea, esențială după excese și o pauză așteptată de ficatul tău. Ce trebuie să faci
Detoxifierea, esențială după excese și o pauză așteptată de ficatul tău. Ce trebuie să faci

Au trecut sărbătorile și după câte bunătăți ai mâncat, cu siguranță îți va prinde bine o cură de alimente sănătoase și nutrienți care să-ți detoxifice corpul. Mai mult, atât copiii cât și adulții sunt zilnic expuși la niveluri ridicate de toxine care se regăsesc fie în materiale plastice, alimente de tip fast-food sau cele procesate sau chiar în anumite produse destinate protecției solare.

Pe de altă parte, dacă observi că ai dese stări de oboseală, migrene, te balonezi este posibil ca ficatul tău să nu fie în cea mai bună formă.

Detoxifierea, esențială după excese și o pauză binemeritată pentru ficatul tău. Ce trebuie să faci

Specialiștii spun însă că anumite alimente pot fi considerate de real ajutor în procesele de detoxifiere. Mai mult, se pare că acestea pot chiar înlătura efectele negative ale toxinelor.

Iată ce este bine să consumi atât tu cât și copilul:

  • Fibrele alimentare ajută toxinele să iasă din organism prin tractul digestiv. De exemplu, dimineața alături de cereale poți adăuga câteva semințe de chia în bolul cu lapte.
  • Broccoli, varza albă, varza roșie, varza de Bruxelles și conopida conțin substanțe fitochimice numite glucozinolați, care, după ce au fost mestecate, devin izotiocianați. Izotiocianații stimulează organismul să fie mai rezistent la toxine și au de asemenea proprietăți anticancerigene.
  • Murele, zmeura, afinele, strugurii roșii, căpșunii, nucile conțin niveluri ridicate de acid elagic. Practic, acidul elagic este un antioxidant puternic care stimulează enzimele care au rolul de detoxifiere al ficatului.
  • Turmericul este recunoscut pentru proprietățile sale de reducere a inflamațiilor și protejează ficatul.
  • Spanacul, peștele și oul sunt bogate în vitamina B12, vitamină recunoscută pentru rolul său în procesele de detoxifiere.
  • Conține o mulțime de agenți antibacterienei care ajută la prevenirea multor boli. De asemenea, compusul alicină care se regăsește în usturoi ajută la distrugerea organismelor neprietenoase din intestine care produc toxine în tractul gastro-intestinal.În plus, fiind sezonul răcelilor și al infecțiilor respiratorii, consumul zilnic de usturoi este chiar recomandat.
  • Aceasta poate activa enzimele hepatice și ajută la absorbția grăsimilor sănătoase.
  • Portocalele, lămâile şi grepfrutul stimulează procesul de detoxifiere şi au rol fortifiant.
  • Legumele verzi şi cruciferele. Este ideal să mănânci zilnic salată verde, spanac, varză crudă sau preparată termic, varză de Bruxelles sau conopidă dacă vrei să îți ajuți ficatul.
  • Sfecla roșie, minunată în curele de detoxifiere, fiindcă ea contribuie la procesul de eliminarea a toxinelor și în plus întărește sistemul imunitar.
  • Ceaiul verde este un renumit antioxidant care ajută la eliminarea toxinelor din corp şi la regenerarea celulelor hepatice şi îmbunătăţeşte secreţia bilei.
  • Ceaiul din rădăcină de păpădie este folosit din antichitate pentru curățarea ficatului.
328 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox