sâmbătă, iulie 31, 2021

De ce stresul este un factor important în privința diabetului? Iată cauzele pentru care ar trebui să îți menții glicemia echilibrată și cum reușești în condiții de stres.

În timpul pandemiei, este

important să știi cum să faci față problemelor de sănătate și a simptomelor asociate. Persoanele care suferă de diabet știu cât de important este să îți controlezi glicemia în condiții de stres, însă ce poți face din acest punct de vedere?

În situațiile stresante, nivelul insulinei scade și hormonii de stres cresc. Acest aspect afectează modul în care insulina ta funcționează în mod normal, formându-se un dezechilibru. Astfel, poți observa o glicemie ridicată. Dacă în situațiile stresante recurgi la consumul alimentelor în exces sau la alcool, situația s-ar putea înrăutăți. O strategie bună

în echilibrarea nivelului glicemiei este să ai un stil de viață sănătos.

Iată ce poți îmbunătăți pentru a elimina factorii de stres:

  1. Urmează o rutină. Planificarea oferă o structură programului tău și te vei putea relaxa, știind ce ai de făcut. Având un plan zilnic, vei fi mai organizat și ai mai puține șanse să sari mese, să uiți de medicamente sau să nu te odihnești suficient.
  2. Ia o pauză de la știri. Dacă suferi de diabet de tip 2 ești mai predispus să dezvolți simptome mai grave de Covid-19. Sigur, este bine să fii informat. Cu toate acestea, dacă te concentrezi prea mult pe știri,

    este posibil ca nivelul de stres să fie unul crescut sau să îți faci prea multe griji. Aceste lucruri te pot stresa în mod inutil și îți vei dezechilibra nivelul glicemiei.

  3. Mănâncă sănătos. Deoarece stresul poate afecta glicemia, este esențial să faci tot ce îți stă în putință pentru a păstra valorile în parametrii normali de funcționare.
  4. Evită tentațiile nesănătoase. Unele persoane recurg la vicii pentru a elimina stresul. Cu toate acestea, dacă suferi de diabet, îți pot face mult mai mult rău.
  5. Practică un mod de viață activ. Sportul reprezintă o metodă bună prin care să îți echilibrezi

    mintea și corpul. Mergi la o plimbare sau rezervă cel puțin 30 de minute pentru exercițiile fizice zilnic.

  6. Odihnește-te suficient. Studiile au arătat că organismul tău are dificultăți în echilibrarea glicemiei dacă nu ai parte de odihnă suficientă. Un somn bun ar trebui să dureze între 7 și 8 ore.
  7. Vorbește cu cei apropiați. O metodă bună prin care îți poți rezolva problemele este comunicarea. Vorbește-le prietenilor despre ce simți. Adesea, ei pot veni cu sfaturi și te vei bucura că te-ai eliberat de griji.

 

 

Ultimele stiri

Parteneri