marți, august 11, 2020

Dușmanii de temut ai siluetei. Unii oameni se plâng că le este foame, deși au mâncat în urmă cu o oră. Cine e de vină? În loc să consumi alimente bogate în proteine, care dau senzația de sațietate, se pare că ai consumat alimentele greșite, adică pe cele care stimulează pofta de mâncare.

Dușmanii de temut ai siluetei. Specialiștii în nutriție spun că unele alimente pot provoca foame în loc să o potolească foamea. Acest lucru se explică prin indicele lor glicemic ridicat, adică fac să crească rapid nivelul zahărului în sânge și apoi să scadă tot atât de repede.

Citește și:

Așadar,  mecanismul foamei funcționează astfel: este stimulat de o scădere a glicemiei, iar pofta de mâncare va apărea la scurt timp după masă. Sau alimentele nu conțin nutrienți și foamea continuă și după consumul lor.

Nutriționista Corinne Chicheportiche-Ayache le-a enumărat în madame.lefigaro.fr:

  • Amatorii de bucătărie japoneză mănâncă sushi și își închipuie că fac mai bine decât să consume o pizza. Acest preparat conține în principal orez alb cu oțet, prin urmare indicele său glicemic este ridicat. Deci cei care consumă sushi vor mânca iar peste o oră. O supă miso sau sashimi, bogate în proteine și capabile va potoli foamea.
  • Cei care consumă des  suc 100% natural trebuie să știe că ar trebui să îl înlocuiască cu bucăți de fruct sau compot fiindcă fibrele fructelor se găsesc în pieliță și pulpă. După ce sunt presate rămâne doar sucul, care face glicemia să crească. În cazul consumului de suc lipsește masticația, care participă la procesul de sațietate.
  • Alcoolul stimulează foamea. Băuturile alcoolice consumate fac să scadă nivelul de glicogen (forma pe care o ia zahărul când este stocat de organism) și să crească glicemia. Aceasta din urmă va coborî și va declanșa senzația de foame.
  • Cerealele produse industrial (Muesli de exemplu). Mulți le consumă în general înmuiate în lapte, considerându-le garantate 100%. Însă nutriționiștii avertizează că, pentru a fi transformate în fulgi, cerealele sunt tratate la temperaturi foarte înalte, astfel încât valoarea lor nutrițională este extrem de scăzută. Mai mult, cerealele sunt îndulcite și grase din cauza bucăților de ciocolată pe care le conțin. Sunt preferabili fulgii de ovăz, mult mai bogați în fibre, care pot fi amestecați la micul dejun cu lapte de cocos și cu fructe proaspete.
  • Dacă îți plac burgerii trebuie să ști că nu sunt buni la potolirea foamei, fiind adesea îndulciți cu sosuri. Și dacă la început produsele grase, pâinea și proteinele din carne, care necesită un timp mai lung până să fie eliminate de stomac, produc sațietate, zahărul va stimula rapid apetitul. Se recomandă ca burgerii să fie însoțiți de legume, iar sosurile dulci trebuiesc evitate.
  • Cartofii, indiferent cum sunt preparați, au un index glicemic foarte ridicat, așa încât potolesc foamea pe moment, dar produc rapid pofta de a mânca din nou.
  • Și pâinea albă a fost enumerată în lista nutriționistei. Făină rafinată are un index glicemic mare. Nu trebuie eliminată complet din alimentație, ci mâncată în alternanță cu pâinea bogată în fibre, ca cea de secară sau pâinea completă.

Parteneri