luni, iunie 21, 2021

Medicamentele administrate în exces, fără prescripție medicală, a devenit un fenomen din ce în ce mai întâlnit. Totuși, este foarte important să știi că acest lucru îți poate pune în pericol atât sănătatea,

cât și viața. Numai medicul curant poate determina un tratament adecvat pentru afecțiunea de care suferi.

Deși există o multitudine de medicamente care se pot achiziționa fără prescripție medicală, nu înseamna că folosirea lor este lipsită de riscuri. De fapt, administrarea medicamentelor în exces reprezintă un adevăra pericol pentru sănătatea ta și, de asemenea, pot dezvolta afecțiuni potențial letale.

De ce este indicat să nu consumi medicamente fără sfatul unui medic sau fără o prescripție medicală?

„Antibioticele se iau de multe ori, fără să fie nevoie în infecții virale,

unde nu au efect, ducând la creșterea rezistenței bacteriene la antibiotice, distrugerea florei intestinale, scăderea imunității. Antiinflamatoarele și analgezicele luate în exces sunt toxice hepatice, pot produce leziuni ale mucoasei digestive până la ulcere și hemoragii, pot agrava bolile cardiace, hipertensiunea arterială.

Unele medicamente nu se pot administra împreună cu alcoolul, altele pot provoca somnolență, caz în care este interzis șofatul. Există medicamente care interacționează cu medicația de bază a pacientului sau cu alte boli preexistente, rezultând efecte adverse grave. Administrarea

unor simptomatice (care scad febra sau opresc diareea, de exemplu) poate întârzia stabilirea unui diagnostic corect și agravarea stării de sănătate”, anunță medsana.ro.

Iată ce afecțiuni se pot dezvolta în urma administrării în aces a medicamentelor și ce riscuri există!

Analgezicele opioide consumate in doze mari pot duce la tulburari respiratorii, pana la stop cardio respirator.

Antiinflamatoarele in doze mari pot produce hemoragii digestive. In aceasta categorie intra si aspirina noastra cea de toate zilele. Grija si la ibuprofen pentru ca poate duce la avort.

Antihipertensivele luate

fara prescriptie medicala pot duce la sincopa.

Diureticele pot produce modificari de sodiu si potasiu care dau crampe musculare sau tulburari de ritm cardiac.

Suplimentele cu fier in exces determina iritatii gastrointenstinale, iar la doze foarte mari pot aparea chiar ingustari la nivelul tubului digestiv.

Unii aerosoli bronhodilatatori pot produce tahicardie sau alte tulburari de ritm.

Vitamina E creste riscul de cancer de prostata sau de AVC. In concluzie, mare grija ce pastile luati!”, potrivit Antena3.

Ultimele stiri

Parteneri