luni, aprilie 19, 2021

Plămânii sunt o parte a sistemului respirator care ajută la respirație. În timpul respirației, dioxidul de carbon este expirat, iar oxigenul este inhalat în sânge.

Oxigenul este furnizat în continuare în tot corpul

și este utilizat pentru a genera energie. Prin urmare, sănătatea plămânilor este foarte importantă pentru sănătatea generală și calitatea vieții datorită rolului său esențial în furnizarea de oxigen organismului.

Atunci când plămânii sunt afectați, calitatea vieții de zi cu zi este semnificativ compromisă, ceea ce este invalidant.

Cauzele problemelor pulmonare

Bolile pulmonare sunt unele dintre cele mai frecvente afecțiuni medicale din lume. O multitudine de cauze pot pune în pericol sănătatea plămânilor, cum ar fi:

  • Genetica
  • Fumatul de țigări
  • Infecții
  • Praf
  • Poluare
  • Ocupații

    precum mineritul, măcinarea textilelor, construcția de nave, sablarea

Particulele mici care se evită să fie curățate de căile respiratorii ajung în plămâni și se colectează acolo. Acest lucru activează celulele imune, cum ar fi neutrofilele și macrofagele din alveole și declanșează reacții inflamatorii în plămâni.

Expunerea cronică continuă la astfel de particule poate provoca leziuni ireversibile la plămâni și poate duce la o scădere a funcției pulmonare. Prin urmare, ar trebui luate măsuri adecvate pentru a proteja plămânii de orice astfel de expunere.

Simptomele frecvente ale plămânilor

deteriorați sunt:

  • Respiratie dificila
  • Un sentiment de a primi aer inadecvat, mai ales la exerciții și efort
  • Tuse uscată sau productivă cu sau fără sânge
  • Dureri în piept
  • Oboseală
  • Pierdere în greutate

Exerciții care măresc capacitatea pulmonară

Exercițiul regulat duce la numeroase și variate modificări fiziologice care sunt benefice din punct de vedere al sănătății.

Pe măsură ce starea fizică se îmbunătățește, corpul dvs. devine mai eficient în a introduce oxigen în sânge și a-l transporta către mușchii care lucrează.

Exercițiul are un impact pozitiv asupra parametrilor

funcționali, cum ar fi mecanica plămânilor, cinematica toracică, metabolismul și funcția musculară periferică și respiratorie.

Una dintre cele mai mari diferențe dintre un exercițiu și un neexercitat este capacitatea inimii de a pompa sânge și, prin urmare, de a furniza oxigen mușchilor care lucrează.

Persoanele cu afecțiuni pulmonare pe termen lung pot contribui la îmbunătățirea simptomelor lor prin exerciții fizice regulate. Exercițiul fizic este recomandat astmaticilor: îmbunătățește hiperreaptivitatea bronșică, bronhoconstricția indusă de efort, funcția pulmonară și capacitatea

de exercițiu, îmbunătățind astfel calitatea generală a vieții.

  1. Exercițiu aerobic

Capacitatea pulmonară poate fi controlată și îmbunătățită cu 5% -15% prin antrenamente aerobice. Antrenamentul poate îmbunătăți rezistența și reduce senzația de respirație.

Activitățile aerobice, cum ar fi mersul pe jos, alergatul sau săritura de coardă, oferă inimii și plămânilor tipul de antrenament de care au nevoie pentru a funcționa eficient.

Persoanele cu BPOC consumă mai multă energie pentru a respira decât cele fără, și astfel exercițiile fizice își pot îmbunătăți calitatea vieții.

  1. Yoga

Exercițiile de respirație sau yoga și pranayama modifică în primul rând modelul respirației pentru a reduce hiperventilația, rezultând normalizarea nivelurilor de dioxid de carbon din sânge.

De fapt, yoga este un program de reabilitare adjuvantă acceptabil pentru persoanele cu BPOC, deoarece constă în respirație coordonată de mișcare și fitness cu impact redus.

Programele de yoga îmbunătățesc capacitatea de exercițiu și calitatea vieții și, de asemenea, reduc bronhospasmul, care provoacă respirație.

În plus, acestea ajută la schimbarea comportamentului, la scăderea anxietății, la îmbunătățirea parametrilor imunologici și la îmbunătățirea rezistenței mușchilor respiratori, care pot ajuta în cele din urmă și persoanele cu astm.

  1. Pregătirea pe intervale

Ședințele cardio cu exerciții intense dau rezultate optime. În timpul antrenamentului pe intervale, intervalele de exerciții de intensitate mare sunt alternate cu perioade de odihnă sau exerciții de intensitate mai mică.

  1. Escaladări

Plămânii trebuie să depună eforturi mai mari pentru a obține oxigen optim la cote mari, o modalitate excelentă de a vă crește capacitatea pulmonară.

  1. Antrenament de rezistenta

Efectuarea antrenamentului central și superior al corpului, cum ar fi antrenamentul regulat cu greutățile, poate crește rezistența osoasă.

Mai mult, exerciții precum apăsările pe piept și pe umeri și ascensiunile pot întări mușchii pieptului, umerilor și spatelui. Acest lucru ajută la menținerea unei posturi prietenoase respirației și crește capacitatea pulmonară.

  1. Înot

Apa adaugă un element de rezistență, făcând corpul și plămânii să lucreze mai mult pentru a furniza oxigen.

 

Ultimele stiri

Parteneri