Ce trebuie să faci pentru a evita febra musculară

Ce trebuie să faci pentru a evita febra musculară
Ce trebuie să faci pentru a evita febra musculară

Iarna încă ține cu iubitorii de drumeții montane,de schi sau cu cei cărora le place să facă sport. Mare atenție însă la durerile musculare sau febra musculară care poate să apară mai ales dacă într-un weekend vrei să profiți din plin de aceste sporturi. Febra musculară poate să fie evitată dacă ești prudent.

Nu există iubitor de munte care să nu fi experimentat măcar de câteva ori febra musculară. Cu toate acestea este bine să-ți iei măsuri care pot evita aceste neplăceri. Medicii spun că febra musculară asociată cu creșterea efortului fizic este des întâlnită inclusiv la sportivi.

Febra musculară este practic acea senzație de durere, de căldură care apare după efectuarea unui efort ce a solicitat mult prea mult anumite grupe de mușchi. Manifestările apar de regulă la un interval de 12-48 de ore, după ce efortul intens a avut loc. Mușchii devin rigizi și apare durerea.

Vestea bună este că durerea dispare de la sine după câteva zile.

Iată remedii care ameliorează febra musculară:

  • Aplicarea pungilor cu gheață pe locul dureros. Se va ține punga respectivă 15 minute, apoi alte 15 minute pauză. Se repetă această procedură de 2-3 ori pe zi.
  • Masajul poate să fie de ajutor. Această procedură are rolul de a relaxa mușchii. Ideal este să te programezi la o ședință de masaj la o clinică sau la un salon.
  • Odihna este și ea importantă. De preferat, până nu trece febra musculară nu trebuie să mai faci efort.
  • Ia vitamina C sau consumă alimente bogate în vitamina C. Sunt studii care arată că aceasta are un efect pozitiv la reducerea în intensitate a durerilor musculare.

Febra musculară poate să fie evitată dacă ești prudent. Mai exact, este foarte important să crești gradual nivelul de dificultate al activității fizice pe care urmează să o execuți. Moderația și prudența sunt esențiale și atunci când practici sporturile de iarnă.  De ajutor îți este și apa. În timpul efortului, vei transpira și în consecință să pierzi săruri minerale. Așa că bea apă, chiar dacă nu simți sete. Apa ajută la recuperarea musculară.

5 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox