Întinderile musculare. Principalele simptome și cum pot fi prevenite

Întinderile musculare. Principalele simptome și cum pot fi prevenite
Întinderile musculare. Principalele simptome și cum pot fi prevenite

Ai alergat după autobuz sau ai pus piciorul greșit pe o treaptă, te-ai împiedicat mergând pe stradă? Mare grijă să ai fiindcă sunt șanse mari să ai dureri la nivelul tibiei sau o întindere la gleznă. Nu trata durerea cu superficialitate, ci mergi la medic pentru o evaluare și respectă-i recomandările. Întinderile musculare presupun odihnă și exerciții de recuperare efectuate acasă.

Cele mai frecvente întinderi musculare au loc iarna fiindcă mușchii sunt mult mai rigizi la temperaturile cu minus. Totodată, cele mai dese apar la gleznă, iar cei mai afectați sunt sportivii.

Medicii spun că întinderea musculară are loc atunci când un mușchi este rupt sau solicitat la maximum. De cele mai multe ori, întinderile musculare sunt localizate în partea inferioară a spatelui, la gât, umeri și la tendonul poplite, adică la  mușchiul din spatele coapsei. De asemenea, astfel de accidente aduc cu sine dureri și limitează mobilitatea pentru un timp. Probabil medicul îți va prescrie și antiinflamatoare dar și pungi cu gheață peste locul dureros.

Care sunt principalele simptome:

  • Apare inflamația,
  • Debutul durerii este brusc,
  • Locul devine vânăt,
  • Zona respectivă este tumefiată,
  • Spasme musculare,

Simptomele de întindere ușoară de regulă dispar în câteva săptămâni, însă cele severe pot dura și câteva luni până se produce o vindecare totală.

De cele mai multe ori întinderile musculare se vindecă cu multă odihnă, acasă. Mișcarea ar trebui să fie limitată. Se pun pungi cu gheață pentru ca inflamația și durerea să se amelioreze. De asemenea, se pot proteja articulațiile cu ajutorul unui bandaj sau a unei fașe elastice care se cumpără de la farmacie.

Iată cum poți preveni întinderile musculare:

Anumite măsuri pot să prevină întinderile musculare. Uite ce trebuie să faci, mai ales iarna:

  • Înainte de a începe orice antrenament, ai grijă să-ți încălzești mușchii gambei.
  • Aleargă pe pământ sau pe iarbă.
  • Alege încălțările potrivite mai ales dacă faci sport.
  • Acasă, sau la birou fă pauze de 5 minute la fiecare oră pe care o petreci pe scaun la birou.
15 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox