Sari la conținut

Medic cardiolog: Remediu esențial pentru sănătatea inimii

Boli cardiace
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei
Raport devastator despre sănătatea cardiovasculară în SUA

Pe lângă o alimentație sănătoasă și renunțarea la vicii precum fumatul și consumul băuturilor alcoolice,dr. Iulian Călin, medic cardiolog, recomandă un remediu natural care va ajuta inima să funcționeze normal.

Așadar, potrivit medicului cardiolog, mersul pe jos ne pot asigura o inimă puternică. Cât de mare este interdependența dintre stilul de viață și afecțiunile inimii? Dr. Iulian Călin afirmă că există o legătură strânsă între stilul de viață (nesănătos) și apariția factorilor de risc cardiovascular.

Medic cardiolog: Remediu esențial pentru sănătatea inimii

„Există o legătură foarte strânsă și directă între stilul de viață (nesănătos) și apariția factorilor de risc cardiovascular, ce derivă din acest stil de viață: sedentarism, obezitate, hipertensiune, colesterol crescut, fumat, diabet zaharat și aparitia unor boli grave precum infarctul miocardic, respectiv accidentul vascular cerebral.

Cât de mult contează pentru vasele de sânge mersul pe jos?

„Este un „tratament“ esențial pentru sănătatea inimii, a vaselor de sânge și a întregului organism, per ansamblu. Însă, trebuie să fim conștienți că nu ne protejează dacă nu este însoțit și de o alimentație sănătoasă și de renunțarea la fumat, a explicat medicul într-un interviu acordat pentru „Weekend Adevărul“.

Alcoolul, extrem de nociv pentru INIMĂ

„Fumatul este extrem de nociv pentru inimă și vasele de sânge, iar alcoolul (peste o anumită cantitate admisă, care, de altfel, este mică) este extrem de nociv pentru întregul organism.

Ce sfaturi și recomandări aveți pentru a avea o inimă în formă până la adânci bătrâneți? Activitatea fizică este esențială pentru sănătatea inimii!

Așa cum spuneam, activitatea fizică este esențială pentru sănătatea inimii și a întregului organism. Realmente, ar fi indicat să ne facem timp minimum 150 de minute săptămânal (de preferat 300 de minute) pentru exerciții fizice, defalcate în reprize de minimum 45-60 de minute, în jur de 5 zile pe săptămână, indiferent de vârstă.

Trebuie să facem diferența între mișcare (care poate fi o plimbare relaxată, dar care nu ne aduce beneficii semnificative, din acest punct de vedere) și exercițiu fizic, care presupune un regim de activitate fizică ce este realizat cu regularitate și cu o anumită intensitate”, mai spune medicul cardiolog Iulian Călin.

Un lucru esențial pentru inimă: Alimentația bogată în acizi grași de tip Omega 3 și 6

„Un alt lucru esențial este alimentația, care ar trebui să fie bogată în fibre și în alimente cu conținut ridicat de acizi grași de tip Omega 3 și 6, să existe un aport scăzut de carne roșie (maximum 500 g pe săptămână), deoarece este bogată în grăsimi saturate, dar și în elemente proinflamatorii”, explică specialistul.

În egală măsură, ar trebui eliminate sau reduse alimentele procesate, spune dr. Călin. Dar și alimente care conțin „uleiuri hidrogenate ori cantități mari de zahăr, precum și să avem un consum redus de alcool și de sare. Poate cel mai important lucru cu care ar trebui să începem o viață sănătoasă este renunțarea la fumat”, a conchis medicul pentru sursa citată.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel