Mihaela Bilic: ”De grăsimi depinde buna funcționare a organismului”

Mihaela Bilic: ”De grăsimi depinde buna funcționare a organismului”
Mihaela Bilic: ”De grăsimi depinde buna funcționare a organismului”

Nutriționistul Mihaela Bilic explică importanța grăsimilor în alimentația noastră și de unde le luăm pe cele sănătoase. Iată ce a scris pe pagina sa de facebook:

Proteinele sunt cărămizile din care este construit corpul nostru, însă de grăsimi depinde buna lui funcționare, uleiurile sunt lubrifiantul care face ca un motor să fie performant, să dea randament maxim. Transmiterea impulsurilor nervoase, sinteza de hormoni, schimburile de substanțe între celule, absorția de vitamine sau simpla protecție mecanică a inimii sau rinichilor se realizează cu ajutorul grăsimilor.

O parte din grăsime o aducem din alimentație și o parte o fabrică organismul, sau mai bine zis ficatul. Există multe tipuri de lipide, toate formate din lanțuri de acizi grași. Cum se combină între ei nu trebuie să ne preocupe, singura noastră grijă este să aducem prin alimentație cele 3 grupe de acizi grași esențiali omega 3, 6 și 9. Se numesc esentiali pentru că nu pot fi sintetizați în organism, iar fără ei este compromisă întreaga funcționare a corpului. Închipuiți-vă ce ar însemna să ne lipsească din alfabet literele A, E și O, ne-ar fi imposibil să mai vorbim sau să mai scriem. Cam așa e și cu acizii grași esențiali, sunt vitali pentru sănătate. Pește de orice fel, semințe, nuci, alune sau alte fructe oleaginoase, măsline și avocado sunt toate bogate în omega.
Și un mic secret: consumați grăsimile cât mai puțin prelucrate termic, cât mai aproape de forma în care le-a lăsat natura. Căldura nu le face bine iar contactul cu aerul le oxidează, le râncezește. Prin încălzire la temperaturi mari lanțurile de acizi grași se denaturează, așa cum se strică lâna la contactul cu apa. Ați văzut ce pătește un pluover de lână băgat la spălat? E distrus! Similar pățesc și grăsimile când sunt tratate termic. Fiți blânzi, delicați și atenți cu grăsimea din farfurie, să fie puțină și rece, sau doar un pic încălzită: uleiuri presate la rece, oleaginoase și semințe consumate crude și pește gătit la abur sau la cuptor, nu prăjit. Poate n-ar fi rău să avem și pe produsele alimentare instrucțiuni de folosire ca și la haine, cu avertizări de genul „se spală de mână, la maxim 30 grade și nu se calcă”

0 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox