Din cuprinsul articolului
Ministerul Educaţiei şi Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilori (ANPCDDA) au lansat, joi, două ghiduri metodologice de intervenţie pentru prevenirea adicţiilor. Cele două ghiduri sunt destinate cadrelor didactice şi conţin informaţii specializate aplicabile atât copiilor, cât şi părinţilor. Ghidurile au fost transmise tuturor inspectoratelor şcolare din ţară, pentru a fi distribuite în unităţile de învăţământ.
”Problema adicţiilor este una importantă pentru şcoala românească, astfel că ministerul îşi propune o abordare mai complexă – 1. controlul fenomenului în afara şcolii (ex. prin implicarea părinţilor şi a autorităţilor de ordine publică); 2. prevenţie/identificare în şcoală (prin implicarea specialiştilor şi a comunităţii şcolare). 3. tratament de specialitate în şcoală şi în afara şcolii (prin implicarea specialiştilor) -, prin colaborare cu diverse alte autorităţi şi/sau prin angajament propriu.
Aceste două Ghiduri vin în acest cadru, abordând fenomenul mai ales în segmentele 1 şi 2, ceea ce sperăm să aibă un impact important în reducerea acestui fenomen în şcoala românească”, a declarat ministrul Educaţiei, Daniel David, citat de News.ro.

”Acum, cadrele didactice vor avea la îndemână informaţii practice în baza cărora pot discuta atât cu copiii, diferenţiat pe vârste, cât şi cu părinţii, despre consumul de substanţe, înţelegând totodată şi ce înseamnă comportamentul adictiv. De asemenea, familia are acum o primă resursă pentru a înţelege cum putem să intervenim acasă. Dacă vrem ca tinerii noştri să se dezvolte sănătos, trebuie să consolidăm parteneriatul familie-şcoală-comunitate locală”, a declarat Rareş Petru Achiriloaie.
Acces gratuit la un ghid realizat de specialişti
Pentru prima dată în România, profesorii vor avea acces gratuit la un ghid realizat de specialişti, în care sunt prezentate metode şi principii pe care cadrele didactice le vor putea aplica pentru a preveni consumul de substanţe sau alte comportamente adictive.
De asemenea, în ghiduri există şi o prezentare a unor metode eficiente prin care profesorii pot dezvolta, la nivelul familiei, abilităţi necesare prevenirii adicţiilor la adolescenţi.
Primul ghid prevede atât principii de intervenţie educaţională, cât şi de educaţie preventive, în funcţie de vârsta elevilor. Totodată, ghidul conţine şi recomandări metodologice pentru discuţiile de grup sau mecanisme ale dependenţei în perioada adolescenţei.
Al doilea ghid are ca obiectiv atât conştientizarea de către părinţi a riscurilor asociate consumului de droguri în rândul copiilor, cât şi formarea acestora pentru aplicarea unor strategii eficiente de educaţie în domeniul adicţiilor.