Sari la conținut

Nutriţionist: „Aceasta este cea mai bună şi sigură pâine pentru un diabetic”

Pâinea îngrașă
Sursă foto: arhiva doctorulzilei.ro
pâinea îngrașă? Mit sau realitate

Din cuprinsul articolului

Toată lumea ştie că pâinea conține făină, fie albă, intermediară sau neagră, și că îngrășă. În cazul persoanelor cu diabet zaharat este important să își urmeze cu stricteţe dieta, cu o atenţie specială la tipul şi cantitatea de pâine consumată.

Alternativele integrale la acest produs sunt preferate de cei care urmează o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați. Potrivit endocrinologului Antonina Gureeva, acestea conțin mai multe proteine și mai puțini carbohidrați. Acest lucru înseamnă că proteinele și fibrele pe care le conțin pot încetini vârfurile de zahăr din sânge și te mențin sătul mai mult timp.

Medicul a mai precizat că adecvarea produselor de panificație din cereale integrale depinde de diverși factori. De exemplu, de ingredientele pe care le conțin. Unele pâini proteice pot conține ingrediente ascunse, cum ar fi maltodextrina sau alți carbohidrați, care afectează în mod negativ nivelul de zahăr din sânge.

Pâine cu indice glicemic scăzut

Pâinea din cereale integrale este utilă pentru îmbunătățirea digestiei și este considerat un produs dietetic. Acesta protejează împotriva diabetului și a bolilor inimii și a vaselor de sânge, îmbunătățește starea de spirit, reduce dorința de a mânca dulciuri și alimente dăunătoare.

Cu cât există mai multe fibre în acest produs, cu atât este mai sănătos. Produsele de panificație din cereale integrale nu trebuie să conțină multă sare sau zahăr, altfel nu vor fi utile. Cu prudență, ar trebui să fie consumate de persoanele cu boli gastrointestinale: ulcer gastric și duodenal.

Pâinea integrală de grâu are un gust plăcut și dulce. Din punct de vedere al structurii, este mai densă și mai grea decât pâinea făcută din făină obișnuită. Coaja este de culoare închisă, conține bucăți de tărâțe.

În bobul de grâu, aproape toate substanțele utile – vitamine, enzime, aminoacizi – sunt conținute în coaja sa. Partea interioară a bobului este de fapt carbohidrați aproape puri, care sunt atât de temuți de pierderea în greutate și care pot strica destul de mult dieta, potrivit actualno.com.

Conținutul caloric al produsului din cereale integrale este de 247 kcal la 100 de grame. Pentru producerea făinii obișnuite, se folosește doar miezul foarte zdrobit al boabelor. În consecință, organismul nostru nu primește aproape nicio substanță utilă cu ea, dar în același timp este alimentat din abundență cu carbohidrați, în cele mai multe cazuri inutili, potrivit sursei citate de exquis.ro. Acest lucru duce la tulburări metabolice, adesea foarte grave.

În același timp, produsul de pâine integrală include toate componentele cerealelor, oferă organismului nostru energie cu carbohidrați, vitamine și enzime cu coajă. Acest amestec este mai bine absorbit, activează intestinele și nu perturbă metabolismul din organism.

Doctorul zilei whatsapp channel

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si: