Principalele surse de Omega 3, acizi grași. Adevărata hrană a celulelor tale

Principalele surse de Omega 3, acizi grași. Adevărata hrană a celulelor tale
Principalele surse de Omega 3, acizi grași. Adevărata hrană a celulelor tale

Numeroase studii arată importanța acizilor grași Omega 3 asupra sănătății organismului uman. De exemplu, ei au un efect pozitiv asupra inimii, a creierului, dar și a memoriei.

Principalele surse de Omega 3 sunt: somonul, macroul, păstrăvul, sardinele, nucile, semințele de chia. De asemenea, îți poți asigura necesarul de Omega 3 și cu ajutorul suplimentelor alimentare.

Iată 9 beneficii ale consumului de acizi grași Omega 3

Au efect antiinflamator

Acizii grași au un puternic antiinflamator asupra organismului. Și cum inflamația are un rol important în dezvoltarea bolilor cronice de inima sau de oase, acizii grași aduc beneficii esențiale.

Are un efect bun în lupta cu depresia și anxietatea

Depresia este o boala grava cu care nu trebuie sa te joci. Sunt studii care susțin ca acești acizi dacă sunt consumați constant au un rol în diminuarea simptomelor specifice depresiei sau anxietății.

Contribuie la îmbunătățirea sănătății ochilor

DHA, un tip de Omega 3 este o componentă structurală majoră a retinei ochiului. Mai grav este că în lipsa unei cantități suficiente de DHA poate duce la dezvoltarea unor probleme ale vederii, ale ochiului.

Suține buna funcționare a sănătății

În cazul femeilor gravide, suplimentarea cu acizi grași omega 3 în timpul celor 9 luni de sarcină se pare ca are efecte bune asupra copiilor. Prin urmare se crede ca duce la sporirea inteligenței și la creșterea unor abilități sociale.

Reduce riscul de boli cardiace

Bolile de inimă sunt pe locul doi printre principalele cauze de deces la nivel mondial, după cancer. Cercetătorii au arătat că un consum constat, regulat de pește și implicit de acizi grași omega 3 duce la diminuarea riscului de accident vascular cerebral. Mai mult, potrivit Asociației Americane de Inima, acizii grași Omega 3 aduc beneficii persoanelor care au afecțiuni cardiovasculare. Sunt o mulțime de studii care susțin ca aceștia duc la scăderea nivelului trigliceridelor și ar putea micșora riscul de moarte subită, întâlnită mai ales la tinerii sportivi.

Reduce hiperactivitatea la copil și îmbunătățește concentrarea

Studiile au arătat că Omega 3 duce la o îmbunătățire substanțială a capacității de concentrare și a memoriei. Mai mult, scade hiperactivitatea și agitația în cazul copiilor.

Poate diminua simptomele sindromului metabolic

Acizii grași Omega 3 conduc la reducerea rezistenței la insulină, și au un rol benefic în cazul celor care au obezitatea, mai exact pentru cei care au grăsimea depozitată pe abdomen.

Previn cancerul de colon și cancerul mamar

Sunt și studii care susțin că persoanele care consumă cantități importante de omega 3 au un risc cu până la 55% mai mic de cancer de colon. În plus, consumul de Omega 3 a fost asociat cu un risc redus de cancer de prostată la bărbați și de cancer de sân la femei.

Îmbunătățește sănătatea articulațiilor

Se pare ca Omega 3 duce la îmbunătățirea rezistenței osoase și implicit la diminuarea riscului de osteoporoză.

Care sunt simptomele deficitului de acizi grași esențiali:

Creierul este alcătuit în proporție de 60% din lipide de tipul acizilor grași omega 3 și omega 6. Specialiștii spun că în situația în care raportul dintre aceștia este dezechilibrat, poate să apară depresia sau anxietatea. Principalele simptome ale acestui deficit sunt: senzația de sete continuă, oboseală fizică și psihică, asprimea pielii, căderea părului, dificultăți de învățare, hiperactivitate, depresie, dureri articulare.

572 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox