sâmbătă, iunie 19, 2021

Cafeaua conține cofeină, care este cea mai frecvent consumată substanță psihoactivă din lume.

Cofeina este, de asemenea, inclusă în majoritatea suplimentelor comerciale de ardere a grăsimilor din zilele

noastre – și dintr-un motiv întemeiat.

Mai mult, este una dintre puținele substanțe cunoscute pentru a ajuta la mobilizarea grăsimilor din țesuturile grase și la creșterea metabolismului.

Dar te ajută cu adevărat cafeaua să slăbești? Acest articol analizează cu atenție dovezile.

Cafeaua conține stimulente

Multe substanțe biologic active găsite în boabele de cafea își găsesc drumul în băutura finală.

Mai multe dintre ele pot afecta metabolismul:

  • Cofeina: Principalul stimulent al cafelei.
  • Teobromina: Principalul stimulent în cacao; de asemenea, se găsește în cantități mai

    mici în cafea

  • Teofilină: Un alt stimulent găsit atât în cacao, cât și în cafea; a fost utilizat pentru tratarea astmului
  • Acid clorogenic: unul dintre principalii compuși biologic activi din cafea; poate ajuta la încetinirea absorbției carbohidraților

Cea mai importantă dintre acestea este cofeina, care este foarte puternică și a fost studiată cu atenție. Cofeina funcționează prin blocarea unui neurotransmițător inhibitor numit adenozină.

Prin blocarea adenozinei, cofeina crește declanșarea neuronilor și eliberarea neurotransmițătorilor precum dopamina și norepinefrina. La rândul său, acest

lucru te face să te simți mai energizat și mai treaz.

În acest fel, cafeaua te ajută să rămâi activ atunci când altfel te-ai simți obosit. De fapt, poate îmbunătăți performanța exercițiilor fizice cu 11-12%, în medie.

Cafeaua poate ajuta la mobilizarea grăsimilor din țesuturile grase

Cofeina stimulează sistemul nervos, care trimite semnale directe către celulele adipoase, spunându-le să descompună grăsimile. Face acest lucru prin creșterea nivelului sanguin al hormonului.

Epinefrina, cunoscută și sub numele de adrenalină, se deplasează prin sânge către țesuturile grase, semnalându-le

să descompună grăsimile și să le elibereze în sânge.

Desigur, eliberarea acizilor grași în sânge nu vă ajută să pierdeți grăsime decât dacă ardeți mai multe calorii decât consumați în timpul dietei. Această condiție este cunoscută sub numele de echilibru energetic negativ.

Cafeaua poate crește rata metabolică

Rata la care arzi caloriile în repaus se numește rata metabolică în repaus (RMR). Cu cât rata metabolică este mai mare, cu atât îți este mai ușor să slăbești și cu atât poți mânca mai mult fără să te îngrași.

Studiile arată că cofeina poate crește RMR cu 3-11%, cu doze

mai mari având un efect mai mare. Interesant este faptul că cea mai mare parte a creșterii metabolismului este cauzată de o creștere a arderii grăsimilor.

Din păcate, efectul este mai puțin pronunțat la cei obezi.

Chiar dacă cofeina vă poate stimula metabolismul pe termen scurt, acest efect este diminuat la consumatorii de cafea pe termen lung din cauza toleranței.

Dacă sunteți interesat în primul rând de cafea de dragul pierderii de grăsime, este mai bine să vă ciclați obiceiurile de consum al cafelei pentru a preveni acumularea de toleranță. Poate că ciclurile de două săptămâni pornite, două săptămâni libere sunt cele mai bune.

Desigur, există o mulțime de alte motive excelente pentru a bea cafea, inclusiv faptul că cafeaua este una dintre cele mai mari surse de antioxidanți din dieta occidentală.

Ultimele stiri

Parteneri