Categories: Ştiri sănătate

Prețurile biletelor de avion ar putea crește dramatic. ”Epoca călătoriilor accesibile va lua sfârșit”

Prețurile biletelor de avion. Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) susține purtarea măștilor de către pasageri și echipaje la bordul aeronavelor, ca parte critică a unei abordări a biosecurității. IATA nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate.
Dovezile sugerează că riscul de infectare la bordul aeronavelor este scăzut. Purtarea maștilor de către pasageri și echipaje va reduce riscul de transmitere care este deja mic, evitând în același timp scumpirea dramatică a biletelor de avion, pe care ar aduce-o măsurile de distanțare socială la bord.
„Siguranța pasagerilor și a echipajelor este primordială. Industria aviatică lucrează cu autoritățile și guvernele pentru a relua zborurile, în siguranță. Dovezile demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus. Vor fi luate măsuri suplimentare de protecție, cum ar fi purtarea maștilor de către pasageri și echipaje. Trebuie să oferim soluții care să inspire încredere pasagerilor că pot zbura în siguranță, păstrând totodată un cost accesibil al biletelor de zbor. Lipsa oricăreia dintre acestea nu va avea niciun beneficiu pe termen lung.” – a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General și CEO al IATA.

Măsuri pentru reducerea riscului, oricum scăzut, de infectare la bord

IATA recomandă ca și acțiuni de reducere a riscului, oricum scăzut, de infectare la bordul aeronavelor, obligativitatea purtării măștilor de protecție, atât de către pasageri, cât și de către echipaje.
Pe lângă mască, sunt propuse următoarele reguli temporare:
• Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului și angajaților aeroporturilor;
• Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alți pasageri sau cu echipajul;
• Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;
• Dezinfectarea și igienizarea frecventă a aeronavelor; și
• Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului și a interacțiunii cu pasagerii.
Atunci când vor fi eficiente și disponibile pe scară largă, testările COVID-19 sau pașapoartele de sănătate ar putea fi, de asemenea, incluse ca măsuri temporare de biosecuritate.
IATA nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate. Dovezile, deși limitate, demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar și fără măsuri speciale.

Există mai multe motive pentru care noul coronavirus, răspândit în principal prin împrăștierea în aer a microparticulelor respiratorii infectate, nu a dus la o creștere a numărului de infectări la bordul aeronavelor:

Pasagerii au interacțiuni față în față limitate;
Scaunele oferă o barieră pentru transmiterea virusului;
Fluxul de aer, direcționat de la tavan spre podea, reduce și mai mult potențialul de transmitere a virusului în cabină. În plus, debitele mari de aer preîntâmpină răspândirea microparticulelor respiratorii infectate, așa cum se poate întâmpla în alte spații închise;
Filtre de aer HEPA din dotarea aeronavelor moderne dezinfectează eficient aerul din cabină, asistate suplimentar de nivelul ridicat de circulație al aerului proaspăt.
Mai mult, chiar dacă va fi pusă în aplicare regula unui loc liber între pasageri, aceasta nu va oferi o separare de 1 – 2m, așa cum recomandă autoritățile, lățimea medie a scaunului fiind mai mică de 50 cm.
„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a crește suplimentar siguranța în aeronave, astfel încât pasagerii și echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feței și măștile de protecție sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluție.” – a spus de Juniac.
Pe termen lung, soluțiile împotriva COVID-19 depind de știința medicală.
“Avem nevoie de un vaccin, un pașaport de imunitate sau de un test eficient COVID-19, care să poată fi utilizate pe scară largă. Rezultatele cercetărilor sunt promițătoare, dar niciunul dintre acestea nu va fi disponibil înainte de a fi necesar să relansăm industria aviatică. De aceea trebuie să fim pregătiți cu o serie de măsuri care vor reduce riscul, deja scăzut, de transmitere a virusului la bordul aeronavelor. Și trebuie să fim atenți să nu forțăm o soluție radicală, ci să putem adopta rapid măsuri mai eficiente, care vor deveni, fără îndoială, disponibile.” – a spus de Juniac.
Impact economic
Impunerea măsurilor de distanțare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviației, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitate a industriei, respectiv de 77%.

Prețurile biletelor de avion vor crește

Cu mai puține locuri de vândut, costurile biletelor ar crește brusc. Față de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic – între 43% și 54%, în funcție de regiune – doar pentru a atinge limita de profitabilitate.

Prețurile biletelor de avion vor crește. „Companiile aeriene luptă pentru supraviețuire. Păstrarea scaunului din mijloc neocupat va crește costurile. Dacă această măsură va fi compensată prin creșterea tarifelor, epoca călătoriilor accesibile va lua sfârșit. Pe de altă parte, în cazul în care companiile aeriene nu pot recupera costurile prin creșterea tarifelor, vor falimenta. Niciuna dintre acestea nu reprezintă o opțiune bună atunci când lumea va avea nevoie de conectivitate puternică pentru demararea recuperării din criza economică devastatoare generată de COVID-19.” – a declarat de Juniac.
Notă pentru editori:
IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) reprezintă 290 de companii aeriene, însumând 82% din traficul aerian internațional
Informații suplimentare sunt disponibile la adresa https://twitter.com/iata
Creșterea prețului biletelor de avion a fost calculată pe baza estimării unui factor de încărcare de 53% (62% capacitate dată de locurile ce pot fi vândute, cu un grad de umplere de 85% pentru optimizarea capacității, considerând oferta excesivă disponibilă pe piață).

Recent Posts

Zodia lovită de un val de prosperitate. Are șansa să câștige o mulțime de BANI

Camelia Pătrășcanu prevestește prosperitate pentru o zodie. Totodată, și alți nativi se vor bucura de…

24 de minute ago

Marcel Ciolacu: „Buzăul nu e în Moldova și vă rog frumos să nu mă jigniți!“

Marcel Ciolacu a lansat o ironie lipsită de inspirație în cadrul unei conferințe de presă…

54 de minute ago

Care sunt semnele care arată că ai energie negativă în jurul tău?

Sentimentele de copleșire și de frustrare pe care le poate trăi o ființă umană răspund…

o oră ago

O femeie care credea că este doar „foarte obosită” a primit un diagnostic devastator

Când Cathy Hunt a început să se simtă „foarte obosită”, a crezut că este doar…

2 ore ago

Rugăciunea pe care trebuie să o rostești în Săptămâna Mare. Ajută la iertarea păcatelor!

Rugăciunea pe care trebuie să o rostești în Săptămâna Mare. Săptămâna Mare, cunoscută și sub…

2 ore ago

Superstiții pentru Săptămâna Patimilor. Ce să faci în Vinerea Mare ca să fii sănătos tot anul

Săptămâna Mare reprezintă ultima săptămână premergătoare Paștelui, în care sunt organizate slujbe religioase speciale.Acestea sunt…

3 ore ago

Citeste si:

  • DICTIONAR MEDICAL

Cancer ovarian