joi, ianuarie 28, 2021

Magneziu – o substanță minerală care ajută la funcționarea normală a sistemelor nervos și muscular.

Magneziul este un mineral esențial și unul dintre principalii electroliți ai organismului nostru. În corpul uman se găsesc depozitate aproximativ 20 de grame de Magneziu: aproximativ 60% în oase și 30% în mușchi.

Totodata, este un mineral care are un rol important in sute de reactii metabolice, de la nivel cerebral, la nivel muscular si al sistemului circulator. Din pacate, corpul uman nu poate replica singur necesarul de magneziu si trebuie sa il luam din alimente si suplimente pentru a evita carentele.

Cum a fost descoperit Magneziul?

Din punct de vedere istoric, Magneziul a fost descoperit in Grecia in urma cu cateva mii de ani, in regiunea numita Magnesia (Undeva in Tessalia de azi), loc de unde si-a luat si denumirea – Magnesium. A fost recunoscut ca element chimic in 1755 de catre chimistul englez .Acesta a efectuat in Edinburgh mai multe experimente prin care a reusit sa extraga Magneziul din roca calcaroasa din regiunea sa. Ulterior, prin 1789, un alt chimist englez – Thomas Henry extrage Magneziul din silicatul de magneziu, roca cunoscuta in popor drept spuma de mare.

In istorie este mentionat si Anton Rupprecht care in 1792 obtine magneziu metalic dupa ce incalzeste la temperatura controlata antracit. La inceputul secolului XIX, mai exact in 1808, un alt cercetator britanic, Sir Humphry David reuseste sa izoleze din oxidul de magneziu ambele substante printr-un sistem complex de electroliza. Dar cea mai mare cantitate de Magneziu sintetizata raportata la substanta bruta folosita a fost evidentiata in 1831 de catre chimistul francez Alexandre Brutus Bussy care a extras mineralul cu o puritate de 90% din clorura de magneziu.

Ce probleme de sănătate cauzează lipsa de magneziu în organism?

  1. Crampe musculare – uneori se manifestă la nivelul mușchilor gambei, uneori la mâini și la picioare.
  2. Aritmie, dureri ale mușchiului inimii.
  3. Migrena – un simptom extrem de cunoscut în rândul persoanelor care se confurntă cu o carență de magneziu.
  4. Constipația – este în strânsă legătură cu magneziul pe care îl avem în organism.
  5. Conform studiilor realizate, persoanele care au încercat să se sinucidă se confruntau adesea cu niveluri extrem de scăzute de magneziu.
  6. Probleme cu somnul. Te confrunți cu insomnii sau cu un somn agitat? De cele mai multe ori, acest lucru se datorează unui deficit de magneziu.
  7. Sindromul metabolic. Conform studiilor efectuate, s-a putut observa că magneziul joacă un rol important în prevenirea diabetului de tip 2.
  8. Oboseală cronică. Oamenii care se plâng că obosesc rapid, care dorm mult, dar cu toate acestea nu sunt odihniți, care menifestă o stare de oboseală permanentă, se confruntă de cele mai multe ori cu deficit de magneziu.
  9. Suplimentul cu magneziu s-a dovedit extrem de eficent în tratarea pacienților cu probleme de auz. Aceștia au reușit să își restabileacă problemele de auz în doar trei luni de zile de la utilizare.

Cele mai expuse persoane la carenta de magneziu sunt persoanele in varsta, copiii si femeile gravide, dar si persoanele care fac sport, care se hranesc cu hrana hiper procesata si tot felul de junk-food, cei care consuma alcool zilnic chiar si in doze mici, persoanele care sufera de tulburari digestive cronice sau pacientii care iau diverse medicamente precum diureticele care se administreaza pentru reducerea tensiunii arteriale.