Sari la conținut

Reguli noi impuse de ANPC pentru magazinele din România. Condiţiile sunt valabile şi pentru comerţul online

magazin
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a decis să impună noi reguli pentru magazine, inclusiv pentru comerţul online din România pentru o mai bună informare a clienţilor.

Conform ANPC, fiecare magazin, punct de desfacere, punct de prezentare, etc. trebuie să afişeze următoarele informaţii:

  • copie CUI
  • „Această unitate este dotată cu casă de marcat fiscală conform Legii 116/2004, OUG 28/1999. Vă rugăm solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal!”
  • „Această unitate practică un adaos comercial ce se încadrează între: 0% – … %”
  • copie extras ONRC cu punctul de lucru (unde este cazul)
  • programul de lucru
  • anunțul de atenționare a clienților referitor la obligația de respectare a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
  • panou de înștiințare – obligatoriu în cazul lipsei autorizației de securitate la incendiu (se afișează în dreptul intrărilor în spatiile respective)
  • plăcuță cu numerele de urgență 112 și 113
  • „În această unitate fumatul este interzis!”
  • „Interzis accesul cu animale!”
  • – copie document de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor pentru unităţile de vânzare cu amănuntul, eliberat de DSVSA din judeţul respectiv
  • copie dupa procedura de igenizare a magazinului
  • copie declaraţii de conformitate
  • autorizaţia de funcţionare emisă de primaria de resort
  • poliţa de asigurare şi autorizaţia în cazul agenţiilor de turism
  • afiș / semn prin care se înștiințează clienții că se acordă avans în numerar la terminalele de plată
  • placheta ANPC cu măsurile de oprire temporară dispuse de către organele de control ale ANPC

Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spaţiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la inforrmaţii.

Regulile sunt valabile şi în cazul comercianţilor care administreaza site-uri de vânzari, preluare comenzi on-line şi / sau publicitate la produse şi / sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce.

Elena Marinescu

Elena Marinescu are o vasta experienţă profesională în audiovizual, presa scrisă şi online. A avut colaborări cu publicaţii importante din media, precum "România Liberă", "Capital" sau "Taifasuri", şi se ocupă de domeniul medical de aproape 15 ani.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel