Sari la conținut

Reguli noi impuse de ANPC pentru magazinele din România. Condiţiile sunt valabile şi pentru comerţul online

produs retras
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei
Magazin, supermarket

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a decis să impună noi reguli pentru magazine, inclusiv pentru comerţul online din România pentru o mai bună informare a clienţilor.

Conform ANPC, fiecare magazin, punct de desfacere, punct de prezentare, etc. trebuie să afişeze următoarele informaţii:

  • copie CUI
  • „Această unitate este dotată cu casă de marcat fiscală conform Legii 116/2004, OUG 28/1999. Vă rugăm solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal!”
  • „Această unitate practică un adaos comercial ce se încadrează între: 0% – … %”
  • copie extras ONRC cu punctul de lucru (unde este cazul)
  • programul de lucru
  • anunțul de atenționare a clienților referitor la obligația de respectare a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
  • panou de înștiințare – obligatoriu în cazul lipsei autorizației de securitate la incendiu (se afișează în dreptul intrărilor în spatiile respective)
  • plăcuță cu numerele de urgență 112 și 113
  • „În această unitate fumatul este interzis!”
  • „Interzis accesul cu animale!”
  • – copie document de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor pentru unităţile de vânzare cu amănuntul, eliberat de DSVSA din judeţul respectiv
  • copie dupa procedura de igenizare a magazinului
  • copie declaraţii de conformitate
  • autorizaţia de funcţionare emisă de primaria de resort
  • poliţa de asigurare şi autorizaţia în cazul agenţiilor de turism
  • afiș / semn prin care se înștiințează clienții că se acordă avans în numerar la terminalele de plată
  • placheta ANPC cu măsurile de oprire temporară dispuse de către organele de control ale ANPC

Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spaţiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la inforrmaţii.

Regulile sunt valabile şi în cazul comercianţilor care administreaza site-uri de vânzari, preluare comenzi on-line şi / sau publicitate la produse şi / sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce.

Citeste si:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.