sâmbătă, iunie 25, 2022
    Din cuprinsul articolului

De la 1 ianuarie 2013, doctorii sunt obligaţi să elibereze doar reţete electronice. Vechile prescripţii tipizate nu vor mai fi recunoscute şi decontate de casele de asigurări, anunţă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Medicii reclamă însă că nu toţi au apucat să îşi doteze cabinetele, iar semnătura electronică, care costă 400 de lei, nu a fost plătită mai ales de medicii din spitale.

„Medicaţia înscrisă pe formularele de prescripţie medicală cu regim special pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală (formularele autocopiante) se va elibera numai dacă acestea au data prescrierii până în 31 decembrie 2012, inclusiv.  Orice înscris de acest tip, cu o dată ulterioară, nu va fi validat la plată pentru farmacii. Conform legislaţiei în vigoare toţi furnizorii de servicii medicale trebuie să se alinieze cerinţelor tehnice pentru implementarea prescrierii electronice până la data de 31 decembrie 2012. Utilizarea altor formulare pentru prescrierea medicamentelor cu şi fără contribuţie personală atrage răspunderea persoanelor vinovate, în conformitate cu dispoziţiile legale”, potrivit CNAS.

Te-ar mai interesa: Monica Pop, după ce a fost operată de cancer pentr...

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS)  a nominalizat, vineri, comisia care va supraveghea derularea programului, aceasta fiind condusă de medicul şef al CNAS, Marius Filip.

Din Comisia de Supraveghere şi Suport a Prescripţiei Electronice fac parte:

  • Adrian Cazachevici, consilier la Direcţia Sisteme Informatice,
  • Lucian Medves, director la Direcţia Sisteme Informatice,
  • Anca Alexandrescu, consilier la Direcţia Control Monitorizare.
  • Lista completa şi numerele de mobil ale specialiştilor desemnaţi să se ocupe de implementarea reţetei electronice în toate judeţele ţării o găsiţi la http://www.cnas.ro/despre-noi/lista-permanenta-suport-sipe-siui

Arădenii, cei mai informatizaţi români

Tot din 2013, începe eliberarea cardului electronic de asigurat. Momentan, cardul se poate folosi doar la Arad, unde a fost lansată etapa-pilot de exploatare a sistemului, primul beneficiar fiind un veteran de război.

Cardul (CEAS) reprezintă un instrument la purtător pentru identificarea pacientului în sistemul naţional de asigurări sociale de sănătate și permite decontarea serviciilor medicale reale efectuate de către acesta.

Te-ar mai interesa: Căderea părului: Oamenii de știință au găsit o leg...

”Implementarea Cardului este încă un pas important în reformarea sistemului românesc de asigurări sociale de sănătate, prin îmbunătăţirea serviciilor medicale şi farmaceutice, precum şi prin creşterea transparenţei şi diminuarea fraudei la nivelul serviciilor medicale. Sistemul este construit pe platforma Sistemului Informatic Unic Integrat şi completează Reţeta Electronică, sistem deja utilizat şi care va deveni obligatoriu de asemenea tot de la 1 ianuarie 2013”, explică preşedintele CNAS, dr. Doru Bădescu.

Te-ar mai interesa: Usturoi: cum să-l folosești pentru curățarea arter...

Cardul Electronic de Asigurări Sociale de Sănătate se va distribui în prima parte a anului 2013, costul acestuia fiind suportat din bugetul Ministerului Sănătăţii, Compania Naţională ”Imprimeria Naţională” coordonând procesul de realizare a suportului din plastic.Cum aflaţi dacă mai sunteţi asiguraţi

Pentru a verifica dacă aveţi calitatea de asigurat, intraţi pe link-ul următor: http://www.cnas.ro/despre-noi/interfata-siui-online

Te-ar mai interesa: Povestea femeii care s-a căsătorit cu o păpușă de ...

Intraţi la secţiunea asiguraţi, apoi introduceţi CNP-ul şi numărul de verificare scris cu verde.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private