joi, octombrie 1, 2020

Rezistența la insulină. Insulina este un hormon esential creat de pancreas si implicat in metabolizarea zaharurilor din organism. Fara acest hormon, organismul se afla in imposibilitatea de a converti alimentele consumate in energie utilizabila. Intelegerea rezistentei la insulina contribuie la intelegerea modului in care functioneaza insulina in organism.

Imediat dupa consumarea produselor alimentare, o parte dintre alimentele digerate sunt defalcate in glucoza – principala sursa de energie a organismului. Pancreasul raspunde la cresterea cantitatii de zahar din sange prin secretarea de insulina. Majoritatea celulelor din organism contin receptori ai insulinei, care ajuta la asimilarea acesteia la nivel celular. Odata ce insulina ajunge in interiorul celulei sunt activati alti centrii receptori, care permit glucozei sa intre in celule si sa le furnizeze energia necesara pentru mentinerea functionalitatii si vietii.

 Foarte multe persoane au mari probleme atunci cand incearca sa piarda in greutate. Rezistena la insulina este una dintre cauzele pentru care scapati destul de greu de excesul de kilograme. Rezistenta la insulina apare atunci cand, in ciuda faptului ca pancreasul produce o cantitate suficienta de insulina, celulele din organism sunt rezistente la efectele acesteia. In aceasta situatie, organismul necesita o cantitate mai ridicata de insulina pentru a-si indepli functiile specifice; drept urmare pancreasul va produce o cantitate mai ridicata de insulina.

Citește și:

Persoanele cu rezistenta la insulina sunt predispuse de doua ori mai mult la decese prin infarct sau atac cerebral fata de cele fara acest sindrom. Mai mult, acesti pacienti au un risc de 5 ori mai mare de a dezvolta diabet zaharat de tip 2.

Rezistenta la insulina – diagnostic

Pentru a descoperi daca aveti sau nu rezistenta la insulina, doctorii recomanda, de obicei, urmatoarele 4 teste:

1. Circumferinta taliei – daca aveti peste 80 de cm, este foarte probabil sa aveti rezistenta la insulina
2. Nivelul de glucoza – glicemie pe nemancate crescuta (≥ 100 mg/dl)
3. Nivelul de insulina – nivelul de insulina din sange dupa o perioada in care nu ati mancat nimic ; daca acesta este mai mare de 10 uIU/ml, este posibil sa aveti intoleranta la insulina

21 de simptome ale rezistentei la insulina

Citește și:

1. Senzatia continua a consumului de carbohidrati
2. Dificultatea de a tine o dieta
3. Lipsa puterii de concentrare, stari de ameteala si dureri de cap
4. Hipoglicemia
5. Oboseala resimtita dupa amiaza
6. Indice al Masei Corporale crescut
7. Kilogramele in exces
8. Circumferinta taliei marita
9. Luati rapid in greutate chiar si atunci cand mancati putin si in cantitati reduse
10. Depunerea tesutului adipos in special la nivelul taliei
11. Semne pe piele sau excrescente ale pielii pe gat, piept, sani sau axila
12. Dereglari menstruale
13. Sindromul ovarelor polichistice
14. Nivelul crescut al triglceridelor
15. Nivel crescut al colesterolului rau (> 130 mg/dl)
16. Nivel scazut al colesterolului bun (< 35 mg/dl)
17. Hipertensiune
18. Istoric in familie al unui nivel crescut de colesterol, trigliceride, boli ale inimii, diabet, probleme cu greutatea sau infarct
19. Dificultatea de a scapa de kilogramele in plus chiar si daca reduceti considerabil portiile
20. Pofte frecvente de dulciuri sau ceva sarat
21. Nevoia de a manca incontinuu
Cauzele resistentei la insulina
– Stresul
– Inactivitatea, lipsa miscarii
– Consumul de mancare procesata, dulciuri si sucuri carbogazoase; consumul de zahar si miere ne-naturala
– Lipsa necesarului de proteina
– Lipsa consumului de grasimi sanatoase
– Un ficat lenes si plin de toxine
– Varsta, stresul oxidativ
– Lipsa fibrelor din alimentatie

Solutia pentru rezistenta la insulina

Citește și:

1. Detoxifierea. Pentru detoxifierea ficatului trebuie sa introduceti mai multe alimente anti-inflamatoare in dieta si sa eliminati grasimile nesanatoase si carbohidratii.
2. Exercitii metabolice. Aveti grija sa introduceti in stilul de viata exercitiile metabolice si sa balansati macronutrientii pentru ca acestea ajuta la stimularea metabolismului.
3. Modificari ale stilului de viata. Este nevoie sa va schimbati radical stilul de viata si sa faceti sport, sa mancati sanatos, sa va odihniti, sa eliminati alcoolul si sa stati cat mai departe de stres.

Parteneri