sâmbătă, ianuarie 23, 2021
Elena Oceanu

Rolul vitaminelor.  Studiile arata ca procentul romanilor care sufera de deficit de vitamine esentiale este in continua crestere, fapt pentru care oboseala este resimtita mult mai des, iar efectul de slabiciune si probleme de sanatate este din ce in ce mai mare din aceasta cauza.

Majoritatea persoanelor care sufera de oboseala excesiva sunt cel mai probabil epuizati de vitaminele si mineralele importante. Intre vitamine, Colecalciferolul (Vitamina D3) a inceput sa fie tot mai studiata iar carenta sa sa fie tot mai des incriminata in patologii ce pornesc de la osteopenie, osteoporoza si risc de fracturi pana la boli cardiovasculare, degenerative grave si mai ales cancer. Si de carenta de vitamina D3 suferim majoritatea celor ce locuim la latitudinea Romaniaei. Suplimentarea cu vitamina D3 este practic singura speranta iar celelalte doua vitamine sinergice ei, K2 si B5 pot ajuta la restabilirea sanatatii si la o imbunatatire a calitatii si duratei vietii pe termen mediu si lung.

Rolul vitaminelor. Vitamina D pentru oase puternice și pentru imunitate

Vitamina D3 are mai multe functii importante, insa cele mai cunoscute si utilizate de medici sunt reglarea absorbtiei calciului si fosfor precum si facilitarea functionarii normale a sistemului osteoarticular. Obtinerea unei cantitati suficienta de vitamina D3 este importanta pentru cresterea si dezvoltarea normala a oaselor si a dintilor, precum si o rezistenta imbunatatita impotriva anumitor boli.

Oamenii de știință de la Harvard spun că un nivel scăzut de vitamina D crește riscul de infarct, accident vascular cerebral și nu mai puțin de 17 forme de cancer.

”Majoritatea oamenilor au slujbe care presupun să stea de dimineața până seara la birou, așa că nu se expun 15 minute pe zi la soare, așa cum ar fi necesar pentru doza zilnică necesară de vitamina D”, explică dr. Leslie Matthews.

Cercetările arată că deficiența de vitamina D duce la 85.000 de decese cauzate de cancer, în SUA, anual.

Dr. Leslie Matthews recomandă consumul regulat de pește gras precum sardinele, somonul și păstrăvul și folosirea unor suplimente de vitamina D pentru rezolvarea problemei.

Vitamina K2 pentru o inima sanatoasa

Vitamina K2 este o vitamina solubila in grasimi, importanta pentru coagularea sangelui si care contribuie la o inima sanatoasa, oase puternice si un sistem imunitar imbunatatit. Este una dintre vitaminele extrem de importanta pentru buna functionare a organismului chiar daca rolurile sale sunt indeobste mai putin cunoscute.

Vitamina B5 pentru un organism sanatos

Vitamina B5 este cunoscuta a aduce beneficii importante in mentinerea unui metabolism energetic normal, a sintezelor si metabolizarii corecte a hormonilor steroizi, vitaminelor D si a unor neurotransmitatori si mai mult, este obligatorie pentru recuperarea din oboseala si extenuare pentru a obtine o performanta mentala optima. Dietele sanatoasa si diversificate contina o cantitate adecvata de vitamina B5 care participa la asigurarea unei bune sanatati structurale si functionale a tuturor organelor.

Rolul vitaminelor. Vitamina C

Vitamina C este studiată de mulți ani ca tratament posibil pentru răceli, dar și ca modalitate de a le preveni. Însă, cercetările de până acum nu sunt tocmai îmbucurătoare. Per total, s-au descoperit puține beneficii clare ale acesteia în prevenirea și tratarea răcelilor.

O cercetare care a analizat sute de studii făcute asupra subiectului a arătat că cei care consumă zilnic vitamina C nu sunt protejați de răceli. În unele cazuri, însă, administrarea ei a dus la îmbunătățirea simptomelor. Atunci când vitamina a început să fie luată după ce simptomele răcelilor s-au instalat, nu au mai existat beneficii. Însă efectele s-au dovedit diferite în funcție de persoană.

Spre exemplu, la cei care aleargă și merg la maratoane, vitamina C luată zilnic a redus la jumătate riscul de a lua o răceală. Concluzia: cei care iau zilnic 0,2 grame de vitamina C nu vor avea mai puține răceli, însă vor fi mai scurte cu câteva zile. Chiar dacă nu vindecă răceli, vitamina C previne complicațiile lor, au mai arătat studiile: „Dacă iei vitamina C, riscul de complicații (pneumonie sau infecții la plămâni) scade”, spun cercetătorii.

În general, această vitamină este sigură când este consumată din fructe și legume. Dozele prea mari de vitamina C din suplimente (peste 2.000 de mg pe zi la adulți) pot însă cauza pietre la rinichi, greață și diaree.