luni, iunie 21, 2021

Dieta cu iaurt este o modalitate excelentă de a reechilibra sistemul gastro-intestinal și de a ajuta la eforturile de slăbire.

Dieta cu iaurt se concentrează asupra efectelor iaurtului asupra sănătății  generale dar și

asupra sănătății intestinului, datorită conținutului său dens de nutrienți. Consumând o concentrație ridicată de iaurt, pe lângă proteina slabă, practicienii cred că această dietă poate reechilibra bacteriile benefice și poate ajuta la pierderea în greutate.

Iaurtul este un produs lactat semi-acru fabricat din lapte care a fost fermentat cu adăugarea de bacterii. În general, consumul de iaurt este considerat o parte sănătoasă a dietei, deoarece are probiotice, minerale și vitamine, precum și proteine.

Produsele din lapte integral, mai degrabă decât produsele cu conținut scăzut de grăsimi

sau cu conținut redus de grăsimi, au adesea concentrații mai mari de calciu și alți nutrienți doriți. Acestea fiind spuse, consumul unei cantități excesive de produse lactate integrale poate duce, de asemenea, la creșterea în greutate.

O singură porție de iaurt de 170 de grame conține aproximativ 100 de calorii, precum și 6 grame de carbohidrați și 17 grame de proteine.

Dacă alegeți să urmați o dietă cu iaurt, trebuie să știți că este destul de strictă, spre deosebire de alte diete mai flexibile.

Iată două variante de meniu zilnic ale dietei cu iaurt, pentru o perioadă de cinci zile, iar

în funcţie de preferinţă poţi opta pentru una dintre ele.

Varianta 1

Ziua 1

Micul dejun: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi un pahar cu suc natural de fructe

Prânz: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi o porţie de 200 de grame de peşte fiert sau preparat la abur

Cină: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi o felie de pâine integrală prăjită

Ziua 2

Micul dejun: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi o felie de pâine prăjită de graham

Prânz: o porţie de 200 de grame

de carne slabă la grătar (pui sau curcan fără pieliţă), un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi două fructe

Cină: o chiflă de graham şi un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame)

Ziua 3

Micul dejun: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi un pahar cu suc natural de fructe

Prânz: o porţie de 200 de grame de peşte la grătar sau preparat la abur, un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi o felie de pâine integrală prăjită

Cină: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi o felie de pâine integrală prăjită

Ziua 4

Micul dejun:

un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi o felie de pâine de graham prăjită

Prânz: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o porţie de 200 de grame de carne slabă (pui sau curcan fără pieliţă) la grătar şi două fructe

Cină: o porţie de 200 de grame de peşte la grătar şi o chiflă de graham

Ziua 5

Micul dejun: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi un pahar cu suc natural de fructe

Prânz: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame), o felie de pâine integrală prăjită şi o porţie de 200 de grame de peşte fiert

Cină: un pahar cu iaurt dietetic (300 de grame) şi o felie de pâine integrală prăjită

Dieta cu iaurt este recomandată numai persoanelor sănătoase şi este interzisă celor care suferă de diverse tipuri de ulcer, gastrită sau celor care se confruntă cu disfuncţii ale stomacului.

Varianta 2

Ziua 1

Micul dejun: un pahar cu iaurt (150 grame) cu 1,5 % grăsime cu două linguri de musli şi opţional o ceaşcă de cafea fără zahăr

Gustare ora 10: trei prune

Prânz: o porţie de 300 de grame de broccoli fiert la abur cu sos de iaurt (100 grame iaurt amestecat cu o lingură de ulei de măsline şi ierburi aromatice) şi patru pătrăţele de ciocolată neagră

Gustare ora 17: un măr de mărime medie

Cină: o porţie de supă cremă de legume (cu excepţia cartofilor), dreasă cu trei linguri de iaurt

Ziua 2

Micul dejun: o felie de pâine integrală şi 150 grame de iaurt degresat

Gustare ora 10: şapte nuci

Prânz: 200 de grame de piept de pui la grătar cu salată verde şi sos de iaurt

Gustare ora 17: o mandarină

Cină: un bol cu supă de fasole verde dreasă cu trei linguri de iaurt

Ziua 3

Micul dejun: 150 grame de iaurt dietic amestecat cu două linguriţe cu vârf de miere, o mână de stafide şi trei linguri de cereale

Gustare ora 10: un măr mare

Prânz: 250 de grame de macrou la grătar sau la abur, o salată de sfeclă roşie şi un pahar (200 de grame) de lapte bătut degresat

Gustare ora 17: un kiwi

Cină: un bol cu supă de pui dreasă cu două linguri de iaurt şi o felie de pâine cu tărâţe

 

Ziua 4

Micul dejun: un pahar cu 200 de grame de kefir dietetic şi doi biscuiţi digestivi

Gustare ora 10: o banană mică

Prânz: o porţie de 150 de grame de carne de vită la grătar cu sos de iaurt

Gustare ora 17: un măr mic

Cină: o ceaşcă cu ceai verde, o tartină cu pastă de măsline şi 150 de grame de iaurt

Ziua 5

Meniul este identic cu cel din ziua întâi.

Ultimele stiri

Parteneri