Sari la conținut

Schimbare demografică majoră. Țara în care se vând mai multe scutece pentru vârstnici decât pentru bebeluși

Scutece adulti
Sursa foto: sorezecare.com
Țara în care se vând mai multe scutece pentru vârstnici decât pentru bebeluși

Țara în care se vând mai multe scutece pentru vârstnici decât pentru bebeluși. Pentru prima dată, procentul persoanelor peste 80 de ani a depășit 10% anul trecut, conform BBC.

Timp de mai bine de zece ani, vânzările naționale de scutece pentru adulți le-au depășit pe cele de scutece pentru sugari. În 2023, în Japonia s-au născut 758.631 de bebeluși, o scădere de 5,1% față de anul precedent.

Scutecele pentru adulți sunt mai vândute decât scutecele pentru bebeluși în Japonia, indicând o schimbare demografică semnificativă.

Având în vedere rata natalității la un nivel minim istoric și o populație care îmbătrânește rapid, unul dintre cei mai mari producători de scutece din țară își schimbă modelul de afaceri pentru a satisface cerințele în schimbare.

Un producător japonez de scutece a declarat că se va concentra pe piața adulților și va înceta producția de scutece pentru sugari în țară.

Japonia. Se vând mai multe scutece pentru vârstnici decât pentru bebeluși

Compania japoneză Oji Holdings întrerupe producția internă de scutece pentru bebeluși pentru a se concentra pe produse pentru adulți, reflectând criza demografică tot mai profundă a țării.

Cu aproape 30% din populație peste 65 de ani și rate ale natalității la minime istorice, cererea s-a schimbat dramatic, indicând o provocare societală mai mare pe care Japonia nu a abordat-o încă. Pentru prima dată, procentul persoanelor peste 80 de ani a depășit 10% anul trecut, conform BBC.

Timp de mai bine de zece ani, vânzările naționale de scutece pentru adulți le-au depășit pe cele de scutece pentru sugari. În 2023, în Japonia s-au născut 758.631 de bebeluși, o scădere de 5,1% față de anul precedent. Au fost cele mai puține nașteri pe care Japonia le-a văzut din anii 1800. Acest număr era de peste două milioane în anii 1970.

Oji Holdings a declarat într-un comunicat că Oji Nepia, o filială, produce în prezent 400 de milioane de scutece pentru bebeluși pe an. Din 2001, când compania a atins vârful de 700 de milioane de scutece, producția a scăzut.

Cel mai mare producător de scutece din Japonia, Unicharm, a susținut în 2011 că vânzările sale de scutece pentru adulți au depășit vânzările de scutece pentru sugari.

Între timp, piața scutecelor pentru adulți s-a extins și este evaluată în prezent la peste 2 miliarde de dolari.

Oji Holdings a declarat, de asemenea, că va continua să producă scutece pentru bebeluși în Malaezia și Indonezia, unde anticipează o creștere a cererii.

Îmbătrânirea populației afecteazăîntreaga națiune japoneză

Japonia se confruntă cu o criză din cauza scăderii populației, cauzată atât de îmbătrânire, cât și de scăderea ratei natalității. Cu toate acestea, încercările guvernului japonez de a aborda aceste probleme nu au avut prea mult succes până acum.

Cheltuielile suplimentare pentru inițiative legate de copii și subvenții pentru părinții sau cuplurile tinere nu par să crească numărul de nașteri. Experții spun că există mulți factori diferiți în joc, de la creșterea cheltuielilor pentru creșterea copiilor la scăderea ratei căsătoriilor și a numărului de femei care intră pe piața muncii.

BBC relatează că anul trecut, prim-ministrul Fumio Kishida a declarat că este „acum sau niciodată” și că Japonia se află „pe punctul de a decide dacă poate continua să funcționeze ca societate”.

Carmen Alecu
Alecu Carmen

Absolventă de Jurnalism. Am inceput sa lucrez in presa in 2000, la Abracadabra. A urmat Acasa Magazin. Dupa o pauza de cativa ani, am reinceput sa lucrez la EVZ. A urmat EvzMonden si InfoActual. La Doctorul Zilei lucrez din noiembrie 2020.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel