Semne de alarmă că mănânci prea mult zahăr

Semne de alarmă că mănânci prea mult zahăr
Semne de alarmă că mănânci prea mult zahăr

Exista doua tipuri de zahar, zaharul artificial care provine din mancarurile procesate si zaharul natural care provine din fructe.

Autoarea faimoasei carti „In The Sugar Impact Diet: Drop 7 Sugars to Lose Up to 10 Pounds in Just 2 Weeks”, JJ Virgin, ofera sfaturi practice despre cum sa va detoxifiati corpul de zaharul in exces, conditie foarte periculoasa pentru organism

JJ Virgin mentioneaza in cartea ei ca este gresit sa credem ca atunci cand zaharul este in totalitate natural, este si sanatos. Ea este de parere ca si sucul natural de fructe, sucul de agave, zaharul brut din trestie si alte tipuri de zahar de provenienta naturala au efecte secundare negative asupra organismului nostru. JJ Virgin mai spune ca nu neaparat zaharul este cel periculos, ci ceea ce se afla in componenta alimentelor, elemente de a caror existenta nu avem habar, tot felul de adaosuri bizare.

Astfel, pana si sucul de mere sau iaurtul cu fructe pot face foarte mult rau organismului, chiar mai rau decat o bautura carbogazoasa cu zahar. Obiectivul principal al cartii lui JJ Virgin este de a concepe un program care sa-i determine pe oameni sa pofteasca mai putin la dulce si de a consuma, astfel, mai putin zahar.

Pentru a opri pofta de dulce, corpul trebuie sa arda grasimea  pe post de combustibil 

Autoarea spune ca este irelevanta provenienta zaharului, corpul il percepe ca zahar si atat. Pentru a putea opri pofta constanta de dulce, corpul trebuie sa inceapa sa consume mai intai din grasimi si abia apoi inceta sa fie prizonierul zaharului si va avea energia pe care o obtinea inainte doar prin consumul de dulce. Usor de zis, greu de facut. Pentru multi dintre noi este o adevarata provocare sa ne putem infrana pofta de dulce, dar tocmai pentru aceste hopuri este scrisa cartea lui JJ Virgin care vine cu sfaturi si exemple clare despre ceea ce avem de facut.

O noua perspectiva de a privi zaharul

Primul pas este sa va cantariti si sa va masurati raportul talie sold. Apoi, trebuie sa faceti un scurt inventar cu toate zaharurile ascunse din dieta voastra. Pentru acest lucru trebuie sa cititi etichetele tuturor alimentelor pe care obisnuiti sa le mancati. Fiti atenti la concentratia de fructoza, indicele glicemic, densitatea de nutrienti si fibre. In functie de acesti indici, puteti clasa alimentul respectiv ca avand un impact scazut, mediu sau ridicat asupra organismului.

Nu va uitati doar la indicele glicemic asa cum fac cele mai multe persoane caci veti fi indusi in eroare. Este bine sa stiti ca marea diferenta dintre fructoza si glucoza este aceea ca fructoza nu stimuleaza raspunsul insulinei. Fructoza nu declanseaza insulina, leptina sau grelina, deci nu transmite corpului tau ca ai mancat ceva, ci, merge mai departe in ficat si daca nu poate deveni glicogen, devine grasime. Principalele simptome resimtite atunci cand aveti un nivel crescut de zahar in organism sunt gazele din stomac, balonarea – intrucat zaharul hraneste fungii si bacteriile rele din intestine. Alte simptome sunt durerile de articulatie, durerile de cap, oboseala, dificultatea de a slabi si pofta constanta de dulce.

Cele 3 faze ale dietei propuse de JJ Virgin sunt:

Faza 1. Dureaza doua saptamani si este un fel de faza de acomodare in care veti incerca sa inlocuiti alimentele bogate in zahar pe care obisnuiati sa le consumati, cu unele mai putin bogate in zahar (spre exemplu, daca obisnuiati sa mancati paste, le veti inlocui cu paste de quinoa). In plus, va veti organiza mesele in asa fel incat sa aveti o pauza mai mare intre ele, un fel de post intermitent pentru a nu stimula nivelul insulinei.
Faza 2. Este faza in care va veti face un adevarat reset al alimentatiei. Cel mai si cel mai important este sa reduceti nivelul de fructoza. Inlocuiti orice fruct obisnuiati sa mancati cu lamaie, avocado, rosii si masline. Acestea au un continut scazut de zahar si sunt foarte bogate in nutrienti.
Faza 3. In aceasta etapa veti incepe sa re-introduceti treptat alimente cu adevarat dulci. Veti fi placut surprinsi sa constatati ca organismul le va respinge caci sunt prea dulci. In acest punct veti realiza ca nu mai simtiti nevoia de dulce. Consumul de legume verzi taie pofta de dulce.

Gustari sanatoase recomandate

Incercati sa mancati nuci pe post de gustare intrucat sunt foarte bogate in grasimi sanatoase si  acid oleic. Este recomandat sa le consumati, totusi, cu moderatie pentru ca sunt foarte bogate in calorii.
JJ Virgin ii sfatuieste pe cei care pur si simplu nu se pot abtine de la anumite mancaruri sa nu le tina in casa sau, sa le portioneze si sa stie exact cat mananca. Se evita, astfel, tentatia de a manca prea mult. Tot ca gustare sanatoasa recomanda si chipsurile de kale sau varza de Bruxelles.
Un alt sfat foarte utile este legat de numarul de calorii. Nu este de ajuns sa ne numaram zilnic caloriile consumate, ci trebuie sa acordam atentie si tipului de calorii. Incetati sa consumati orice inseamna produse lactate pasteurizate sau mancare procesata. Daca veti face acest lucru si, in plus, veti fi atenti si la porti, veti incepe sa scadeti in greutate.

72 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox