marți, august 4, 2020

Singurul aliment vegetal care conţine vitamina B12 . Varza murată conține mai multă vitamina C decât varza în stare crudă, ajutând la întărirea sistemului imunitar.

Puţini ştiu că varza murată este singurul aliment vegetal care conţine vitamina B12, care încetinește îmbătrânirea și protejează sistemul nervos, prevenind pierderile de memorie.

Prin conţinutul său de vitamine din complexul B, magneziu, acid folic, potasiu, fier şi iod, varza murată combate anemia.

Citește și:

Singurul aliment vegetal care conţine vitamina B12 .Varza murată este ajutorul de nădejde în curele de slăbire – este unul dintre puţinele alimente cu calorii “negative”: cu cat mănânci mai multa varză, cu atât slăbeşti mai mult. În plus, reglează digestia şi ajută la detoxifierea organismului.

Consumul de varză murată este recomandat în tratarea ulcerului, deoarece aceasta conține vitamina U, vitamină antiulceroasă.
Persoanele hipotensive pot consuma zilnic câte un pahar de zeamă de varză murată, de asemenea și persoanele care suferă de constipație.

Singurul aliment vegetal care conţine vitamina B12

Citește și:

Murăturile reprezintă soluţia pe perioada iernii pentru aportul de vitamine hidrosolubile-A,E,K şi minerale din legume. Sunt o sursă importantă de  fibre pe perioada iernii alături de cereale integrale şi fructe.Sunt utile astfel pentru reglarea tranzitului intestinal. În plus, conţin în urma fermentaţiei cantităţi crescute de drojdie cu conţinut bogat în vitamine din grupul B”, spune nutriţionistul Ştefan Ionuţ.

Rețeta expertului: cum pune el murăturile

Citește și:

– Dr. Florin Bălănică: Sugerez pacienților mei să pună murăturile numai în saramură, dacă nu există nicio contraindicație pentru consumul de sare. Folosiți în special legume de culoare verde, cum ar fi castraveți, varză, gogonele, dovlecei și ardei iute.

Nu uitați că ardeiul iute este calorie negativă și-l putem consumă tot timpul anului, atât crud, cât și murat. Legumele proaspete pot fi înlocuite în sezonul rece cu murături, fiind o variantă mult mai sănătoasă decât legumele de import. Repet, acestea sunt culese necoapte și suferă un proces de conservare pentru transport și depozitare. Totodată,dacă provin din țări a căror legislație nu prevede controlul strict al pesticidelor, ne pot face chiar mult rău. Omul modern își pierde încet încet adaptarea la mediu.

Ne depărtăm de natură și de firesc, iar anotimpurile ne pot fi prieten sau dușman. Echilibrul și varietatea sunt cheia unei vieți sănătoase, dar mai înainte de toate sănătatea pornește de la educație. Fără să știm și să experimentăm, vom mișca ceva numai când boală s-a declanșat. Iar atunci poate să fie mult prea târziu. Stilul de viață nu este o sintagma la modă, sau de fițe, ci este cheia unei vieți în sănătate. Mai mult de 70% din bolile de care suferim și ne sfârșim se datorează modului în care trăim.

 

Parteneri