duminică, septembrie 27, 2020

Alimentația este unul din cei mai puternici aliați și chiar cel mai bun pe care-l avem la îndemână pentru a reduce riscul de cancer. Compușii naturali care se găsesc într-o foarte mare varietate de alimente naturale și de condimente au proprietăți anticancerigene, iar tocmai din acest motiv, a avea o alimentație sănătoasă este foarte important.

Printre cele mai recente cercetări medicale se află și un studiu care a descoperit că consumul alimentelor bogate în magneziu, în particular, poate fi o strategie extraordinară în combaterea cancerului și pe care merită să o luăm în considerare.

Magneziul ar putea reduce riscul apariției cancerului de colon

Citește și:

Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition (Revista americană de nutriție clinică) a demonstrat că un consum mai mare de magneziu în alimentație a fost relaționat cu un risc mai mic de tumori colorectale.

Rezultatele meta-analizei indică faptul că, odată cu fiecare creștere de 100 mg de magneziu, riscul apariției unei tumori colorectale a scăzut cu 13%, în timp ce riscul de cancer colorectal s-a redus cu 12%. Cercetătorii implicați în acest studiu au observat că efectele anticancerigene ale magneziului ar putea fi relaționate cu capacitatea acestuia de a reduce rezistența la insulină, ceea ce poate afecta în mod pozitiv dezvoltarea tumorilor. Aceștia au semnalat următoarele:

Citește și:

“Consumul alimentelor bogate în magneziu poate fi o nouă cale ce merită să fie explorată mai detaliat în căutarea strategiilor de prevenire a cancerului. Studiile alimentare arată faptul că, de exemplu, multe persoane din Statele Unite nu consumă cantitățile recomandate de magneziu… există preocuparea medicilor că multe persoane nu au suficiente rezerve de magneziu în corp, datorită faptului că preluarea acestuia din alimente probabil că nu este suficient de eficientă. A avea rezerve suficiente de magneziu în corp poate avea în mod cert un efect protector contra tulburărilor precum bolile cardiovasculare și disfuncția imunologică,” au notat autorii studiului.

Consumați suficient magneziu?

Citește și:

Cu scopul de a vă asigura că consumați suficient magneziu, în primul rând este necesar să vă asigurați că aveți o alimentație variată care să conțină alimente proaspete și integrale. Însă există de asemenea și alți factori, care vă pot predispune la o deficiență de magneziu, incluzând aici:

– Un sistem digestiv nu foarte sănătos, care deteriorează capacitatea corpului de a absorbi magneziul (boala Crohn, intestin permeabil, colon iritabil, etc.);

– Rinichi slăbiți, care contribuie la pierderea excesivă de magneziu prin urină;

– Diabetul, în special dacă nu este controlat în mod adecvat, ceea ce cauzează de asemenea o pierdere mai mare de magneziu prin urină;

– Alcoolismul – aproximativ 60% dintre persoanele alcoolice au nivele scăzute de magneziu;

– Vârsta – adulții sunt mai predispuși să sufere de deficiență de magneziu datorită faptului că absorbția acestuia se reduce odată cu vârsta, iar persoanele în vârstă iau în general medicamente de sinteză pentru diferite afecțiuni, care însă pot interfera cu absorbția magneziului;

– Anumite medicamente alopate – diuretice, antibiotice și medicamente utilizate pentru a trata cancerul pot cauza deficiență de magneziu.

Dacă una sau mai multe dintre aceste condiții vi se aplică și dumneavoastră, este necesar să vă verificați nivelele de magneziu pentru a vă asigura că nu sunteți deficient, dar dacă totuși este cazul, trebuie să luați măsurile necesare. Totuși, majoritatea persoanelor își pot menține nivelele de magneziu într-o proporție sănătoasă dacă au o alimentație variată, incluzând în dieta zilnică cât mai multe legume cu frunze verzi (spanac, brocoli, gulii, pătrunjel, varză, salată verde, rucola, etc.)

Nivelele de magneziu din alimente depind de nivelele de magneziu din solul în care sunt cultivate. Alimentele organice pot conține de asemenea mai mult magneziu, deoarece majoritatea substanțelor fertilizante utilizate în fermele convenționale depind în mare măsură de nitrogen, fosfor și potasiu în loc de magneziu.

Astfel încât ar fi ideal să consumați multe legume cu frunze verzi organice, fructe uscate și semințe (netratate cu sulf) în fiecare zi pentru a vă menține la nivele optime rezervele de magneziu din organism. Sucul de legume este de asemenea benefic pentru a ameliora nivelul de magneziu.

Dacă sunteți interesați să luați suplimente, treonatul de magneziu este probabil una dintre cele mai bune surse de magneziu, deoarece se pare că pătrunde în membranele celulare, inclusiv mitocondria, care ar determina nivele ridicate de energie. Treonatul de magneziu pătrunde de asemenea bariera hematoencefalică și se pare că face minuni pentru tratarea și prevenirea demenței și îmbunătățirea memoriei.

Ce alte substanțe naturale au proprietăți care previn apariția cancerului?

Puternicele substanțe naturale vindecătoare și regeneratoare conținute de legume și fructe au fost cercetate și cunoscute de mult timp, însă din păcate se mențin în mare parte ascunse și ignorate datorită comercializării masive de medicamente, care se focalizează asupra chimioterapiei toxice, radioterapiei și chirurgiei pentru tratarea cancerului.

Acesta poate fi motivul pentru care aproape toți cei care lecturează acest articol sunt familiarizați cu chimioterapia, însă un procentaj mult mai mic de persoane cunoaște aceste tratamente contra cancerului care sunt sigure, naturale și potențial inovatoare care din păcate primesc foarte puțină atenție în mijloacele mass-media:

– Curcumina, componenta cea mai activă din condimentul numit turmeric. Dintre toți nutrienții, curcumina este menționată în foarte multe studii științifice care au confirmat folosirea sa contra cancerului. Cercetătorii au descoperit că curcumina poate acționa prin mai mult de 100 modalități diferite, odată ce una intră în celule.

– Vitamina D: optimizarea producției naturale de vitamina D prin intermediul expunerii sigure la soare este importantă pentru prevenirea și tratarea cancerului. Vitamina D determină autodistrugerea programată a celulelor mutante (care, dacă se înmulțesc ar putea cauzar cancer), reduce propagarea și înmulțirea celulelor canceroase și face astfel încât ca celulele să se dezechilibreze (celulele canceroase în general nu sunt diferențiate) și reduce creșterea de noi vase de sânge față de cele deja existente, care este un pas în tranziția de la tumorile latente care se transformă în tumori canceroase.

De fapt, există mai mult de 600 de substanțe naturale, multe dintre ele în alimente, care s-a demonstrat că sunt promițătoare pentru tratamentul și/sau prevenirea cancerului, inclusiv în cazul formelor rezistente la multiple medicamente de malignitate. Acestea includ compușii anticancerigeni din usturoi, fructe de pădure, varză, broccoli, ciuperci, piper negru și multe altele – lista este incredibil de diversă, tocmai de aceea o alimentație variată este una dintre cele mai bune modalități “de bază” pentru protecția contra cancerului.

Alimentele cele mai bogate în magneziu

Semințele de dovleac

Semințele de dovleac sunt foarte bune pentru sănătate. Acestea conțin o mare cantitate de magneziu, dar sunt de asemenea o sursă bună de fosfor, fier, zinc și potasiu și conțin totodată vitamine din grupa B și vitamina K. Semințele de dovleac sunt foarte recomandate în dietă pentru a avea un somn odihnitor și pentru prevenirea formării calculilor renali și a osteoporozei.

Cacao

Deși cacao este un aliment care se consumă mult în prezent, preparatele pe bază de cacao conțin de obicei cantități ridicate de zahăr. Totuși, se poate găsi cacao pură în comerț și pe care ulterior o poți îndulci cu o variantă mai bună decât zahărul alb rafinat (precum mierea, zahărul brun sau zahărul din flori de cocos). Poți prepara de asemenea cu apă și lapte (pentru variantă mai sănătoasă poți alege laptele de migdale, de orez sau de soia). Acest preparat va avea o mare cantitate de magneziu și de alte minerale precum fosfor, fier, zinc și potasiu, dar și antioxidanți și fibre.

Cacao ajută de asemenea la îmbunătățirea funcției cerebrale, a funcției cardiovasculare, a metabolismului glucozei și ajută la combaterea sindromului premenstrual.

Nucile de Brazilia

Sunt bogate în magneziu însă, au de asemenea și o mare cantitate de seleniu (100 de grame oferă 2739% din necesarul zilnic recomandat). Nucile de Brazilia sunt bogate și în fosfor, cupru, mangan, zinc, potasiu, vitaminele E și K și acizi grași. Sunt utile în prevenirea cancerului de sân, de colon, de prostată, a cancerului rectal și pulmonar.

Semințele de susan

Aceste semințe micuțe sunt foarte nutritive și bune pentru sănătate. Se pot adăuga la salate sau alte mâncăruri, sunt bogate în magneziu, cupru, mangan, calciu, fier, zinc și fosfor, precum și în vitamina B6, acid folic și vitamina B3.

Ajută la reglarea nivelului de glucoză din sânge, îmbunătățesc funcția cognitivă, întăresc oasele și dinții și protejează rinichii.

Migdalele

Pentru a asimila toți nutrienții conținuți de migdale, este cel mai recomandat să le înmuiați câteva ore în apă. Migdalele sunt o sursă foarte bună de magneziu, fosfor, cupru, calciu, fier, potasiu, zinc, vitamina E și riboflavină (vitamina B2).

Pe lângă alimentele menționate mai sus, sunt de asemenea bogate în magneziu și următoarele alimente: nucile caju, semințele de pin, arahidele, nucile, legumele, avocado, bananele, curmalele, caisele, smochinele și stafidele.

Parteneri