Sari la conținut

Superalimentul minune: poate atenua anemia, reduce riscul de cancer și colesterolul și ajută la pierderea în greutate

Humusul este considerat un superaliment
Proteine vegetale. Photo by Nicholas Barbaros on Unsplash
Benefiicile pentru sănătate ale consumului de humus

Superalimentul minune. Hummusul este o specialitate orientală, care este făcută din piure de năut, pastă de susan, ulei de măsline, suc de lămâie, sare și condimente precum usturoi și, uneori, chimion.

Gustul cremos al acestui aliment din Orientul Mijlociu a devenit un element de bază pentru bucătăriile din întreaga lume. Ingredientele hummusului, inclusiv piure de năut, tahini, ulei, suc de lămâie și usturoi, încarcă pasta groasă cu vitamine, antioxidanți și minerale.

Acest superaliment nu este doar sănătos pentru inimă, ci oferă o multitudine de beneficii pentru minte, corp și suflet.

Iată, în cele ce urmează, modalitățile prin care adăugarea de hummus în dieta ta poate atenua unele dintre cele mai comune condiții de sănătate care afectează corpul uman.

1. Atenuează anemia: Hummus-ul constă în principal din năut, care este o sursă bună de fier pe bază de legume. De asemenea, înseamnă că o ceașcă oferă mai mult de 25% din valoarea zilnică recomandată. În plus, năutul conține puțină vitamina C, care ajută la absorbția fierului. Acesta este modul în care consumul de năut ar putea beneficia pe cineva cu anemie.

Organismul tinde să absoarbă fierul din carne mai bine decât fierul din alimentele fără carne, dar ele vă pot ajuta totuși să vă creșteți nivelul de fier. Conținutul de fier din năut, inclusiv tahini, ajută la furnizarea de oxigen către celulele roșii din sânge. În afară de năut; mazărea, lintea, fasolea și soia sunt surse excelente de fier.

2. Reduce cheagurile de sânge: Consumul de hummus poate duce la reducerea cheagurilor de sânge. Lintea, care include năut, este alimente bogate în vitamina E și K, care au proprietăți de subțiere a sângelui și ajută în mod natural la reducerea riscului de formare a cheagurilor de sânge.

Vitamina K poate preveni anumite sângerări sau probleme de coagulare a sângelui și, de asemenea, poate inversa efectele prea multor warfarine – un medicament care subțiează sângele – pentru a preveni coagularea sângelui.

Un studiu din 2012 publicat în revista Acta Poloniae Pharmaceutica a constatat că două soiuri diferite de năut sunt ambele eficiente în reducerea markerilor de inflamație.

3. Reduce glicemia: Hummus este un carbohidrat complex care oferă energie eliberată în timp, care nu va duce la o creștere a nivelului de zahăr din sânge. Este plin de proteine, digerarea și utilizarea glucozei găsite în toate fasolea și amidonul durează un timp, ceea ce menține nivelul zahărului din sânge stabil înainte de a începe să scadă din nou.

Un studiu din 2012 publicat în Archives of Internal Medicine a descoperit că diabeticii care au mâncat cel puțin o ceașcă de leguminoase timp de trei luni ca parte a dietei cu indice glicemic scăzut și-au îmbunătățit toleranța la glucoză. Acest lucru a fost legat de o reducere a riscului de boală coronariană. Consumul de leguminoase, precum năutul, este recomandat diabeticilor.

4. Reduce riscul de cancer: Hummus conține 36% din aportul sugerat de acid folic într-o cană. Alimentele bogate în folați sunt asociate cu un risc mai scăzut de apariție a anumitor tipuri de cancer, cum ar fi cancerul colorectal și, de asemenea, scad riscul de boli de inimă.

Un studiu din 2007 publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a constatat că folații ar putea juca un rol dublu în dezvoltarea cancerului. Poate oferi protecție la începutul carcinogenezei și persoanelor cu un statut scăzut de acid folic. Cu toate acestea, ar putea promova și carcinogeneza dacă este administrată mai târziu și, potențial, la aporturi mari. Folatul moderat poate fi benefic, dar nu la niveluri extrem de ridicate.

5. Scade colesterolul: Consumul zilnic de hummus poate ajuta la scăderea colesterolului rău. Năutul conține izoflavone, care sunt antioxidanți cunoscuți că scad colesterolul.

Un studiu din 2008 publicat în Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics a constatat că persoanele cu vârsta cuprinsă între 30 și 70 de ani, care nu erau în cea mai bună stare de sănătate, au beneficiat de consumul de năut în fiecare zi timp de trei ani. Acest grup a consumat mai puține grăsimi și a avut o mică reducere a colesterolului în comparație cu grupul care a consumat produse din grâu precum pâine și cereale pentru aportul zilnic de fibre.

6. Facilitează scăderea în greutaete: În cantități moderate, hummus-ul poate fi superalimentul pentru o dietă de slăbire. Năutul este o sursă excelentă de fibre, care nu numai că ajută la construirea unui sistem digestiv sănătos, dar te face și să te simți plin și mulțumit.

Un studiu din 2014 publicat în Journal of Nutrition and Food Sciences a constatat că persoanele care consumă hummus au o șansă cu 53% mai mică de a deveni obezi și sunt cu 51% mai puține șanse să aibă nivelul de zahăr din sânge crescut decât cei care nu mănâncă hummus. Mai mult, s-a constatat că mărimea taliei lor este cu peste 5 cm mai mică în medie.

În concluzie, aportul de hummus ca parte a dietei zilnice vă ajută la tratarea acestor afecțiuni și vă va menține o sănătate optimă.

Doctorul zilei whatsapp channel

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si: