luni, octombrie 25, 2021

Top 12 alimente bogate în fibre. Nutriționist: „Ciocolata neagră, o surprinzătoare sursă de fibre! Și o dovadă în plus că sănătatea are gust”.

Oamenii asociază fibrele alimentare cu sănătatea sistemului

digestiv. Din punct de vedere nutrițional, fibrele sunt carbohidrați care provin din plante și au o caracteristică comună: aceea de a nu fi digerabili de către om.

Fibrele alimentare sunt formate din carbohidrați nedigerabili, în lanțuri de 3 sau mai multe unități. Multă vreme, solubilitatea a fost considerată principala caracteristică a fibrelor.

O alimentație cu un conținut normal de fibre este foarte utilă inclusiv în curele de slăbire. Fibrele sunt de mai multe tipuri:

  • Insolubile- sunt implicate în funcționarea optimă a colonului. Se regăsesc în celuloza obținută din tărâțe de cereale. Ele au

    o putere mare de absorbție și se umflă în momentul în care ajung în intestin;

  • Solubile- nu ajută la trecerea alimentelor prin intestin, ci reduc absorbția unor substanțe în sânge.

Fibrele oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, este important să introducem alimentele bogate în fibre gradual, pe parcursul câtorva zile, pentru a evita efectele adverse, cum ar fi balonarea.


Top 12 alimente bogate în fibre

Iată câteva alimente bogate în fibre, pe care putem să le introducem oricând în dietă, potrivit nutriționistului Mihaela Bilic:

„Când spui bogat în fibre,

spui fasole și ciocolată. Primul produs la care ne gândim când vine vorba de fibre, sunt cerealele integrale.

Pâine neagră, fulgi de ovăz, paste integrale sau biscuiți digestivi sunt alimente bogate în fibre.

Dar e vorba de fibre insolubile, care sunt agresive și dure, ele pot irita tubul digestiv dacă sunt consumate în cantitate mare.

Care sunt produsele care au un raport optim fibre solubile/fibre insolubile”, a scris Mihaela Bilic pe contul său de Intsagram. 

Mihaela Bilic a prezentat cele mai cunoscute alimente cu un bogat conținut de fibre.

„Fasolea se află pe primul loc într-un

top al produselor bogate în fibre.

Legumele boabe de tip fasole, mazăre linte, năut, soia trebuie incluse în dietă de minim 2 ori/ săptămână.

Para e un fruct de sezon și ocupă poziția 3 în top, întrecând mărul la capitolul fibre.

Pe locul 6 este avocado, iar pe locul 10 migdalele-atenție la cantitate!

Pe locul 7 sunt prunele uscate, ca să nu uitați de ele la iarnă.

Da, ați văzut bine, pe locul 9 este ciocolata neagră- o surprinzătoare sursă de fibre! Și o dovadă în plus că sănătatea are gust”, a subliniat nutriționistul.

Beneficiile consumului de fibre alimentare

  •  îmbunătățesc funcțiile intestinale;
  •  previn constipatia;
  •  cresc masa fecala, ceea ce facilitează eliminare mai rapida;
  •  controleaza nivelul glicemiei;
  •  controleaza colesterolul;
  •  ofera sentimentul de sațietate;
  •  ajuta la controlul greutății;
  •  reduc riscul de cancer de colon;
  •  previn bolile cardiovasculare.

Ultimele stiri