joi, iulie 29, 2021

Trucuri de vacanță. Ce, cum și cât să mănânci ca să-ți păstrezi silueta în concediul de vară. Iată explicațiile nutriționistului Cori Grămescu.

După o perioadă grea, stresantă, după un an de muncă și

de măsuri restrictive din cauza pandemiei, perioada vacanțelor nu ar trebui umbrite de niciun incovenient. Există, însă, mereu obsesia dietelor și a faptului că în doar două săptămâni s-ar putea pierde „munca” din luni și luni de zile.

Cori Grămescu: Ce, cum și cât să mănânci ca să-ți păstrezi silueta în concediul de vară

Nutriționistul Cori Grămescu prezintă regulile de bază care ar trebui să te ajute să-ți menții silueta sau, în cel mai rău caz, să nu pui pe tine mai mult de un kilogram, două.

„Suntem cu toții tentați ca în vacanță să nu mai ținem cu dinții de dieta pe care am ținut-o până

să plecăm în concediu. Iată câteva sfaturi de care poți ține cont

  • Îți poți adapta meniul în funcție de țara pe care o vizitezi. Dar ceea ce o să găsești peste tot sunt legumele, fructele, carnea slabă, fructele de mare și lactatele.
Dimineața poți mânca o omletă și salată, cereale integrale și câteva fructe uscate sau un bol de fructe proaspete. La prânz poți alege o salată consistentă, cu piept de pui la grătar și o supă de legume, iar seara poți opta pentru legume la grătar sau fierte (broccoli, fasole păstăi, mazăre, spanac, conopidă, etc) cu pește, mușchi de vită sau friptură

de curcan.

  • Bea multă apă, ceaiuri reci neîndulcite și limonadă cu puțină miere, la care poți adăgua câteva frunze de mentă.

Nu exagera nici cu fresh-urile de fructe, pentru că au un conținut ridicat de fructoză. Fiind vorba de vacanță și dezmăț, automat bei alcool mai mult decât în mod obișnuit. Ți se face foame și în toiul nopții mergi cu prietenii să mâncați ceva. E rețeta clasică pentru balonarea pe care o simți a doua zi, fața obosită și aspectul nefericit al coapselor tale. Soluția în acest caz e să bei mai puțin”, sunt doar câteva dintre sfaturile lui Cori Grămescu.

Alte trucuri

de vacanță care te-ar mai putea ajuta să te menții

  • Așteaptă să ți se facă foame înainte să mănânci, nu mânca doar pentru că ți-e poftă!
  • Nu-ți umple farfuria, vei fi tentat(ă) să mănânci tot, cum ai învățat în copilărie că e bine.
  • Nu mânca până te simți plin(ă), oprește-te când dispare senzația de foame.
  • Ocolește locurile în care se ia masa, dacă nu ți-e foame.
  • Hidratează-te tot timpul, fiindcă apa reduce senzația de foame.

Ultimele stiri

Parteneri