Vitamina care crește rezistența organismului în fața infecțiilor

Vitamina care crește rezistența organismului în fața infecțiilor
Vitamina care crește rezistența organismului în fața infecțiilor

Vitamina B5, numită şi acid pantotenic, este esențială pentru o viaţă sănătoasă. Unul dintre rolurile ei este acela de a transforma hrana în energie. Însă, aceasta auce o mulțime de beneficii organismului. De exemplu, este un aliat excelent împotriva infecțiilor. 

B5 se găseşte în mod natural în multe surse de mâncare, de exemplu în somon, broccoli, crustacee, carnea de pui, de curcan, în special în organe ale animalelor cum este ficatul sau rinichii.

Medicii spun că această vitamină contribuie la crearea celulelor roşii ale sângelui, creează hormoni asociaţi stresului, menţin un tract digestiv sănătos, procesează alte vitamine, în special B2 şi sintetizează colesterolul.

Principalele beneficii ale vitaminei B5 sunt: 

  • Vitamina B5 este utilizată ca supliment pentru reducerea nivelului de colesterol şi s-a descoperit că este benefică în amliorarea simptomelor diabetului zaharat.
  • Acidul pantotenic ajută organismul să descompună grăsimile, carbohidrații și proteinele, astfel încât organismul uman să le poată folosi pentru energie și pentru a reconstrui țesuturile, mușchii și organele.
  • Vitamina B5 are un rol și în sinteza coenzimei A. Această coenzimă este implicată în sinteza acizilor grași și este importantă pentru transformarea alimentelor în acizi grași și colesterol. Ficatul are nevoie de coenzima A pentru a metaboliza în siguranță medicamentele și toxinele.
  • Vitamina B5 ajută la menținerea unui sistem digestiv sănătos și ajută organismul să folosească alte vitamine, în special vitamina B2. Aceasta contribuie la buna gestionare a stresului.
  • Grăbește vindecarea rănilor. Sunt studii care au arătat că această vitamină poate grăbi procesul de vindecare a rănilor de pe piele.
  • Ameliorează acneea. Unii cercetători susțin că vitamina B5 poate contribui la ameliorarea acneei.
  • Previne anemia. Acidul pantotenic contribuie la menținerea conținutului de hemoglobină din sânge, în felul acesta micșorând șansele de apariție a deficienței de fier, sau a anemiei.
  • Creștere rezistența sistemului imunitar. Sunt studii care susțin că această vitamina contribuie la combaterea unor infecții, prin creșterea numărului de celule albe din sânge.

Deficitul de vitamina B 5, rar întâlnit  

Deficitul de vitamina B5 este rar întâlnită deoarece acidul pantotenic se găsește în multe alimentele. O dietă sănătoasă ar trebui să îți ofere doza necesară de vitamina B5. Totuși, atunci când există, acest deficit se poate manifesta prin: oboseală, apatie, depresie, tulburări de somn, dureri abdominale, greață sau vărsături. Medicii spun ca deficiența de vitamina B5 poate să ducă la apariția unei sensibilități crescute la insulină.

Iată care sunt principalele surse de vitamina B5:

Acidul pantotenic este disponibil pe scară largă în alimente, dar se pierde în procesare, de exemplu, în conservare, congelare și măcinare. Pentru a asigura un aport adecvat, alimentele ar trebui consumate mai degrabă proaspete decât rafinate. Ca și în cazul tuturor vitaminelor solubile în apă, vitamina B5 se pierde atunci când alimentele sunt fierte.

Cele mai importante surse de vitamina B5 sunt ciupercile, broccoli, varza, leguminoasele, somonul. Dar acesta se regăsește și în carnea de porc, de pui, de rață, de curcan, de vită și, în special, în organe ale animalelor, cum ar fi ficatul și rinichii. Se mai găsește în somon, homar, crustacee. Cerealele integrale sunt o sursă bună de vitamina B5. Și produsele lactate: gălbenuș de ou, lapte, iaurt au această vitamină. Principalele legume care conțin această vitamină sunt: lintea, mazărea, soia, ciupercile, cartofii dulci, porumbul, conopida, roșiile.

66 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox