duminică, octombrie 17, 2021

Vitaminele sunt compuși organici esențiali pentru sănătatea ta, întucât organismul nu le poate produce singur. Organismul are nevoie de vitamine pentru rolul lor de catalizator, susținând o serie de

procese și reacții care se petrec în corp. În cazul deficiențelor, funcțiile normale ale organismului sunt perturbate, lăsându-l vulnerabil în fața bolilor. Ce știi despre vitamina P și care este rolul ei pentru sănătate?

Vitamina P face parte din grupa flavonoidelor. Acestea sunt substanțe responsabile pentru rezistența vaselor capilare. Împreună cu vitamina C, vitamina P formează un scut de protecție a țesutului conjunctiv, susținând circulația normală a sângelui și sănătatea capilarelor, potrivit bioclinica.ro.

De asemenea, făcând parte din categoria bioflavonoidelor, vitamina P are un puternic efect antioxidant.

Antioxidanții sunt esențiali pentru regenerarea țesuturilor, înlocuind celulele moarte cu celule noi, sănătoase. Antioxidanții luptă și împotriva radicalilor liberi produși în timpul arderilor celulare. Radicalii liberi afectează snătatea generală și, de asemenea, pot duce la dezvoltarea unor afecțiuni grave (precum cancerul).

Beneficiile vitaminei P:

  • îmbunătățește sistemul circulator
  • mărește rezistența la infecții
  • influenţează hematopoeza şi coagulabilitatea sângelui
  • favorizează absorbţia vitaminei C din tubul digestiv
  • favorizează acţiunea metabolică a vitaminei C
  • menţine

    integritatea peretelui capilar, permeabilitatea şi elasticitatea acestuia.

  • inhibă formarea plăcii de aterom şi apariţia semnelor şi simptomelor aterosclerozei;
  • scade colesterolemia;
  • scade tensiunea arterială
  • este hepatoprotectoare;
  • stimulează eliminarea bilei din colecist în duoden;
  • este antiinflamatoare,antispastică, antitumorală.

Ce alimente sunt bogate în vitamina P?

  • prune
  • coacăze negre
  • măceşe,
  • afine
  • zmeură
  • paducel
  • vişine,
  • cireşe,
  • caise,
  • mere
  • struguri
  • hrișcă
  • leuştean,
  • pătrunjel,
  • salată,
  • papaya,
  • piper verde,
  • broccoli,
  • roşii,
  • ceai verde,
  • cacao
  • ciocolată neagră
  • gingko biloba
  • nuci
  • semințe
  • cereale
  • citrice (lămâi, portocale, grapefruit)

Deficiența de vitamina P

Deficiența acestei vitamine poate provoca manifestări precum fragilitatea capilară (care favorizează hemoragiile), dureri ale membrelor inferioare, varice, hemoragii postpartum, sângerări gingivale, menstruații abundente.

Pentru a evita o deficiență, asigură-te că ai un aport suficient de vitamină P. Doza zilnică recomandată este 10-20 de miligrame pe zi.

Ultimele stiri