Vitamina U și tot ce trebuie să știm despre ea. Care sunt principalele ei beneficii

Vitamina U și tot ce trebuie să știm despre ea. Care sunt principalele ei beneficii
Vitamina U și tot ce trebuie să știm despre ea. Care sunt principalele ei beneficii

Vitamina U este o vitamină nu atât de cunoscută, deși aduce multe beneficii organismului. A  fost descoperită acum peste 80 de ani de medicul Garnett Cheney. Studiile arată că vitamina U este un compus din sucul de varză cu numeroase proprietăți terapeutice.

Mai exact, vitamina U a câștigat o atenție deosebită în anii 1950, când medicul Garnett Cheney, profesor de medicină la Școala de Medicină a Universității Stanford, i-a descoperit proprietățile vindecătoare prin diverse experimente. De exemplu, într-un studiu al său, medicul a descoperit că sucul de varză are efecte beneficii asupra pacienților diagnosticați cu ulcer peptic dar și a celor diagnosticați cu diabet zaharat.

Principalele ei beneficii sunt: întărirea sistemului imunitar, sprijină formarea trombocitelor, combate anemiile, ameliorează afecțiunile tubului digestiv. Mai mult, sunt studii care arată că vitamina U are un rol important în menținerea sub control a diabetului zaharat. Este o vitamină utilă și în cazul unor probleme ale pilii dar poate preveni și anumite boli cardiovasculare. Această vitamină contribuie la detoxifierea organismului, reduce simptomele de alergie ca și cele specifice astmului. Este benefică în cazul cistitelor, dar și pacienților care se luptă cu ulcer gastric.

Sunt studii care arată că ar putea ameliora simptomele care depresiei și ale anxietății.  Totodată, vitamina U nu este responsabilă doar pentru tratarea ulcerului, ci are și rolul de a proteja stomacul de bacterii ori viruși. Grație acestei proprietăți vitamina U menține stomacul sănătos și previne anumite afecțiuni digestive, între care refluxul acid, boala Crohn, colita ulcerativă ori sindromul colonului iritabil.

Principala sursa de vitamina U este varza. De asemenea, vitamina se regăsește și în țelină, sfecla roșie, usturoi, gălbenuș de ou, drojdie, spanac, lucernă. Atenție! Dacă este gătită vitamina U își va pierde din proprietățile terapeutice de aceea este indicat să fie consumate în stare crudă. Totodată, vitamina U se găsește și sub formă de capsule și poate fi cumpărată de la farmacie sau de la plafar, dar este bine să consultați medicul înainte de a o lua.

923 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox