Sari la conținut

Vitamine și alimente pe care să le consumi pentru a te proteja de un accident vascular cerebral

scaderea trigliceridelor
sursa foto: arhiva doctorul zilei
avc

Tensiunea arterială crescută (hipertensiune arterială), ritmul neregulat al inimii (fibrilație atrială), fumatul, dieta necorespunzătoare și lipsa exercițiilor fizice sunt principalii factori de risc pentru accident vascular cerebral.

Riscul unui accident vascular poate fi redus printr-un stil de viață sănătos și o dietă care este dominată de cereale integrale, multe fructe și legume, grăsimi nesaturate din ulei de măsline și pește și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

Importantă în acest caz este vitamina C, B9 (acid folic), precum și coenzima Q10. Aceasta din urmă este cea mai importantă coenzimă din organism. Acționează ca un antioxidant puternic care este creat în organism, dar și absorbit prin alimente de origine animală.

În plus, s-a dovedit că ceaiul verde reduce riscul de afecțiuni ale vaselor de sânge cerebrale, a căror blocare provoacă accident vascular cerebral, relatează The Health Site.

Efectul benefic al acizilor grași omega-3

Rezultatele a numeroase studii dovedesc efectul benefic al antioxidanților, în principal al sterolilor vegetali, vitaminelor și mineralelor, asupra sănătății sistemului circulator. Împreună cu acizii grași omega-3 și fibrele alimentare, aceste substanțe reduc absorbția colesterolului, scad trigliceridele din sânge și creșterea tensiunii arteriale, contribuie la rezistența și elasticitatea vaselor de sânge.

Efectul benefic al acizilor grași omega-3 asupra sănătății inimii și a vaselor de sânge este extrem de bine documentat cu dovezi științifice. Este cunoscut efectul acizilor grași omega-3 asupra reducerii nivelului de trigliceride din sânge, reducerea riscului de cheaguri de sânge și reducerea tensiunii arteriale crescute.

Vitaminele esenţiale pentru sistemul cardiovascular

Vitamina C administrată prin alimente și suplimente poate contribui, de asemenea, la prevenirea bolilor cardiovasculare. Cea mai bună utilizare a vitaminei C se realizează într-o doză de 200-400 mg. Această doză este cea care realizează cea mai bună saturație a celulelor și, prin urmare, administrarea de doze mai mari de 500 mg „o dată” este considerată inutilă, deoarece cantitatea în exces va fi expulzată din organism.

sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Calciul și magneziul joacă un rol extrem de important în menținerea unei bătăi uniforme ale inimii. Zincul mineral are și un efect benefic, deoarece face parte din antioxidanți și astfel protejează multe structuri din organism. În același timp, calciul s-a dovedit a fi un ajutor important în scăderea tensiunii arteriale, iar magneziul este un binecunoscut mineral „anti-stres”.

Pentru a reduce riscul ca un accident vascular cerebral să apară sau să reapară, ar trebui să treci la o dietă sănătoasă, care este dominată de cereale integrale, multe fructe și legume, grăsimi nesaturate din ulei de măsline și pește albastru și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Aceste recomandări se încadrează în modelul de dietă mediteraneană, care este recomandat și pentru bolile de inimă.

Cum să recunoști un accident vascular cerebral?

Principalele simptome ale unui accident vascular cerebral includ:

  • amețeli, pierderea echilibrului și lipsa coordonării mișcărilor;
  • tulburări de vorbire;
  • paralizia unei jumătăţi a corpului;
  • vedere înceţoşată;
  • cefalee severă apărtuă brusc.
Doctorul zilei whatsapp channel

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si: