luni, aprilie 19, 2021

10 factori care vă pot afecta somnul. Ce trebuie să facem pentru un somn odihnitor? Un somn adecvat este vital pentru sănătatea dumneavoastră generală, deoarece vă face să vă simțiți reîmprospătat și revigorat

dimineața.

Din păcate, mulți oameni suferă de o lipsă de somn din cauza programelor lor ocupate sau a tulburărilor de sănătate. Este esențial să vă dați seama cum somnul vă poate afecta starea de spirit, nivelul de energie, capacitatea mentală și sănătatea generală.

Despre metabolismul corpului

În primul rând, să punem bazele cu o explicație foarte simplificată a ceea ce este metabolismul dvs. de fapt!

Este tentant să te gândești la metabolismul tău ca la un „lucru” – cum ar fi vitezometrul corpului care controlează viteza pe care corpul tău o arde.

Dar metabolismul dvs. este

de fapt un proces complex. Există o listă lungă de lucruri care vă pot afecta metabolismul, inclusiv factori pe care nu îi puteți controla – cum ar fi vârsta, genetica și sexul.

Cu toate acestea, vă puteți gestiona stilul de viață pentru a vă ajuta să vă stimulați metabolismul, somnul fiind unul dintre cei mai mari factori de influență.

Factori care afectează somnul

Mai mulți factori îți afectează calitatea somnului.

  1. Temperatura camerei

Temperatura din împrejurimi vă influențează puternic tipul de somn, deoarece afectează termoreglarea în corp. Poate avea,

de asemenea, un impact asupra calității somnului, adică somnul cu unde lente și somnul REM.

  1. Saltea slabă

Diferite tipuri de saltele aplică diferite grade de presiune asupra corpului dvs., afectându-vă astfel somnul.

Este important să selectați salteaua cea mai potrivită nevoilor dumneavoastră. În general, saltelele cu fermitate medie dau cele mai bune rezultate.

O saltea slabă poate provoca dureri de umăr, dureri de spate și rigiditate a coloanei vertebrale, împreună cu lipsa somnului.

  1. Fumatul

Fumatul poate duce la scăderea duratei, calității și eficienței somnului

și poate provoca tulburări multiple de somn. Mai mult, fumatul crește riscul de insomnie.

  1. Folosirea unui telefon mobil în pat

Oamenii folosesc de obicei telefoanele mobile după ce luminile se sting până când adorm.

Radiațiile de la telefoanele mobile scad nivelul melatoninei din organism, întârzând astfel somnul. De asemenea, induce somnolență în timpul zilei.

  1. Spălare cu apă rece

În timp ce un duș rece are mai multe beneficii, a lua unul înainte de culcare vă poate stimula corpul și, prin urmare, vă poate reduce oboseala și somnul. Poate induce starea de veghe și

vă poate întârzia somnul.

  1. Cafea băută târziu

Conținutul de cafeină din cafea vă stimulează corpul și provoacă latența somnului. Drept urmare, aveți un somn slab și scurt, provocând somnolență în timpul zilei.

Din cauza oboselii din timpul zilei, este posibil să consumați cafea pentru a crește energia, intrând astfel într-un ciclu de cafea.

  1. Pastă de dinți cu aromă de mentă

Menta, la fel ca cafeaua, induce vigilență în corp și te menține treaz. Mirosul de mentă poate afecta calitatea și latența somnului.

Prin urmare, spălarea dinților cu pastă de dinți care conține mentă înainte de culcare vă poate întârzia somnul.

  1. Dormitul cu animale de companie

Unele persoane au un somn slab atunci când dorm cu animalele de companie. Acest lucru se datorează în general mișcărilor animalului de companie, a cărui senzație poate perturba somnul.

Cu toate acestea, mulți oameni susțin că dorm și mai bine cu animalele de companie în jurul lor.

  1. Locuri de muncă în schimbul de noapte

Lucrul într-un loc de muncă în schimbul de noapte vă deranjează ciclul normal de somn-veghe. Acest lucru, la rândul său, afectează calitatea generală și cantitatea de somn, afectând în cele din urmă performanța dumneavoastră.

De asemenea, poate deveni din ce în ce mai dificil să dormi pe parcursul zilei, creând astfel o lipsă de somn.

  1. Singurătatea

Alături de factorii fizici, viața ta socială îți poate afecta și somnul. A fi activ din punct de vedere social induce un sentiment de siguranță și îmbunătățește calitatea somnului.

Singurătatea, pe de altă parte, poate duce la fragmentarea somnului și la un somn slab.

Efectele somnului prost asupra metabolismului

Nu dormi suficient îți afectează metabolismul, provocând de obicei creșterea în greutate. Somnul deficitar afectează sistemul hormonal al corpului și provoacă foamete excesivă.

Lipsa de odihnă face ca organismul să producă mai multă grelină, hormonul foamei și să reducă producția de leptină, hormonul sațietății.

Mai mult, un somn slab îți scade puterea de voință și îți crește sensibilitatea față de a vedea sau de a mirosi mâncarea, ceea ce te face să vrei să mănânci mai mult. Drept urmare, vă creșteți aportul de calorii.

În plus, din cauza lipsei de odihnă, eficacitatea corpului tău de a arde calorii se reduce și ajungi să te îngrași.

Studiile au arătat că a dormi doar 5 ore poate reduce rata pierderii de grăsime cu mai mult de jumătate.

Sugestii dietetice

O dietă sănătoasă, bogată în nutrienți, joacă un rol cheie în odihna corpului. În schimb, consumul de alimente zaharate prăjite aproape de culcare vă poate perturba somnul.

Se recomandă consumul de alimente bogate în fibre, cu conținut scăzut de grăsimi saturate și cu conținut scăzut de zahăr pe tot parcursul zilei.

„Somnul este lanțul de aur care leagă sănătatea și corpurile noastre.” – Thomas Dekker

Somnul este o parte vitală a vieții, iar privarea sa poate afecta grav sănătatea ta mentală și fizică.

Latența și calitatea somnului pot fi ușor afectate de lucruri simple, cum ar fi cafeaua, utilizarea telefonului mobil și luminile. Prin urmare, este important să înțelegeți ce vă influențează somnul și să luați măsuri pentru îmbunătățirea acestuia.

Ultimele stiri

Parteneri