miercuri, octombrie 21, 2020

Foarte îndrăgit în bucătăria asiatică, turmericul (sau șofranul indian, așa cum mai este cunoscut) a devenit popular în ultimele decade în întrega lume atât datorită gustului deosebit, cât și multiplelor sale proprietăți terapeutice.

De altfel, turmericul a fost folosit încă din antichitate ca tratament naturist pentru o gamă variată de afecțiuni, cum ar fi eczemele, infecțiile renale, bronșita sau febra.

Citește și:

Compoziția nutrițională a turmericului

Așa cum aminteam mai sus, turmericul este o plantă foarte apreciată în cultura și medicina țărilor asiatice și se asemănă foarte mult cu ghimbirul, atât ca formă, cât și din punct de vedere al aromei.

Iar dacă vorbim despre compoziția nutrițională, trebuie să știi că turmericul este foarte bogat în mangan (7 grame de turmeric conțin aproximativ 26% din doza zilnică recomandată), fier (7 grame reprezintă 16% din doza zilnică recomandată de fier), zinc și vitamina C. De asemenea, 7 grame de turmeric conțin 7% grăsimi, 29 de calorii, 4 grame de fibre, 5 grame de proteine și 4 grame de carbohidrați.

Citește și:

În plus, turmericul mai conține și vitamina E, vitamina K, calciu, cupru, fosfor și acid folic (însă în cantități mai mici).

În cele ce urmează te invităm să aflăm împreună și care sunt cele mai importante beneficii pe care le poate aduce consumul de turmeric sănătății noastre.

  • Protejează funcțiile creierului

Consumul regulat de turmeric ajută la îmbunătățirea memoriei, a fluxului sanguin cerebral și poate preveni apariția bolilor degenerative. În plus, tot turmericul protejează țesuturile creierului, prevenind degradarea și îmbătrânirea acestora.

  • Menține inima sănătoasă

Citește și:

Studiile au arătat că turmericul reduce colesterolul „rău” și previne coagularea sângelui, aspecte care, pe termen lung, pot influența sănătatea inimii. De asemenea, turmericul poate fi folosit și pentru a combate unele boli cardiovasculare precum cardiomiopatia, tensiunea arterială sau aritmia (bătăile neregulate ale inimii).

În plus, turmericul te ajută să îți menții arterele curate și să îți îmbunătățești funcția endoteliului (pentru cei nefamiliarizați cu limbajul medical, endoteliul este țestul care căptușește interiorul vaselor sangvine și al inimii).

Aceste efecte benefice derivă din cantitățile mari de vitamina B6 care se regăsesc în turmeric.

  • Ajută rinichii să rămână sănătoși

Consumul regulat de turmeric ajută și la detoxifierea organismului și, prin urmare, acesta dobândește un rol important și în menținerea sănătății rinichilor.

De asemenea, concluziile unor studii făcute de-a lungul timpului au arătat că turmericul are un rol important și în împiedicarea retenției de apă din organism.

  • Întărește sistemul imunitar

Datorită conținutului mare de antioxidanți și al proprietăților antibacteriene, turmericul îți ajută sistemul imunitar să funcționeze la parametri optimi. De altfel, în medicina ayurvedică unul dintre cele mai întâlnite remedii recomandate pentru creșterea imunității este ceaiul preparat din ghimbir, piper negu și turmeric, pe care poți să încerci să-l prepari și tu, acasă, însă nu înainte de a te consulta cu un medic specialist.

  • Poate reduce inflamațiile din organism

Un alt beneficiu important pe care îl are consumul regulat de turmeric ține de capacitatea acestuia de a putea reduce inflamațiile care apar în organism. Practic, turmericul blochează anumite enzime cu potențial inflamator. În plus, turmericul are și un puternic efect antioxidant, ceea ce îl transformă într-un aliat de nădejde în lupta cu bolile inflamatorii intestinale, artrita sau astmul.

Dincolo de aceste 5 beneficii, consumul de turmeric protejează și împotriva bolilor de piele (precum psoriazisul, acneea sau diverse tipuri de dermatite).

De asemenea, tot turmericul calmează durerile reumatice și previne anemia (datorită conținutului mare de fier). În plus, consumul de turmeric protejează ficatul și contribuie, totodată, la ameliorarea simptomelor unor afecțiuni precum colonul iritabil.

Cum poate fi administrat turmericul?

Așa cum aminteam la început, turmericul poate fi folosit sub formă de condiment, în diverse preparate, însă poate fi consumat și sub formă de ceai sau ca supliment alimentar (în comerț se găsesc o mulțime de astfel de suplimente, fie sub formă de capsule, fie sub formă de tinctură).

Totodată, turmericul este indicat și în curele de slăbire, pentru că poate accelera metabolismul și, implicit, arderea grăsimilor.

Turmeric: contraindicații

Așa cum am văzut, turmericul are numeroase beneficii pentru sănătate, însă trebuie să știi că, la fel ca în cazul oricărui alt condiment, are și câteva contraindicații. Astfel, consumul unei cantități prea mari poate duce la apariția senzației de greață și a diareei, iar consumul îndelungat favorizează apariția durerilor abdominale și, în unele cazuri, a ulcerului.

În cazul suplimentelor este recomandat să consulți medicul, mai ales că uneori acestea pot avea efecte nedorite în cazul persoanelor cu diabet, a celor care au pietre la rinichi sau la vezica biliară, precum și în cazul femeilor însărcinate.

De asemenea, trebuie să eviți să consumi turmeric înainte de o intervenție chirurgicală pentru că acesta are proprietăți anticoagulante.

În concluzie, acestea sunt principalele lucruri pe care trebuie să le știi despre acest condiment minune care nu ar trebui să lipsească din nicio bucătărie.

Parteneri--