duminică, august 1, 2021

Cu toții am auzit că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei.

Dar doar pentru că aceasta este o vorbă populară nu înseamnă că îți este foame dimineața. Și dacă nu, consumul unui mic dejun sănătos

poate fi o provocare.

Deși, în unele cazuri, lipsa senzației de foame dimineața ar putea fi un semn al unei probleme grave, este cel mai probabil perfect normală și nu prezintă motive de îngrijorare.

Iată 6  motive posibile pentru care s-ar putea să nu vă fie foame dimineața.

  1. Ai mâncat o cină copioasă sau gustări seara târziu

Unul dintre principalele motive pentru care s-ar putea să nu simțiți foamea când vă treziți este că ați mâncat o cină copioasă sau gustări cu o seară înainte.

Acest lucru poate fi valabil mai ales dacă ați mâncat o masă bogată în grăsimi sau proteine.

Acești macronutrienți vă pot încetini golirea stomacului și vă pot face să vă simțiți mai plini mai mult – chiar și în dimineața următoare.

Proteinele, în special, pot, de asemenea, modifica semnificativ nivelurile de hormoni care vă reglează foamea și pofta de mâncare, inclusiv grelina, peptida-1 asemănătoare glucagonului, peptida YY și colecistochinina.

În mod similar, mesele bogate în grăsimi pot modifica nivelurile anumitor hormoni asociați cu pofta de mâncare și sentimentele de plinătate, ducând la scăderea senzației de foame.

Dacă preferați să savurați o cină copioasă și să săriți

sau să întârziați micul dejun a doua zi dimineață, este complet în regulă – atâta timp cât vă asigurați că obțineți nutrienții și hidratarea de care aveți nevoie pe tot parcursul zilei.

  1. Nivelurile hormonale se schimbă peste noapte

Peste noapte și în timpul somnului, nivelurile mai multor hormoni din corpul tău fluctuează. Acest lucru vă poate schimba pofta de mâncare.

Cercetările arată că nivelurile de epinefrină, cunoscută și sub numele de adrenalină, tind să fie mai mari dimineața. Se crede că acest hormon suprimă pofta de mâncare prin încetinirea ritmului cu

care stomacul tău se golește și creșterea descompunerii carbohidraților depozitați în ficat și mușchi pentru a-ți alimenta corpul.

Mai mult, un studiu a observat că nivelurile de grelină, hormonul foamei, au fost mai mici dimineața decât cu o seară înainte. Acest lucru ar putea explica, de asemenea, de ce vă simțiți mai puțin înfometați când vă treziți.

  1. Te simți anxios sau deprimat

Atât anxietatea, cât și depresia vă pot afecta semnificativ nivelul de foame.

În plus față de simptome precum tulburări de somn, oboseală și pierderea interesului, depresia poate provoca modificări

ale poftei de mâncare.

Între timp, anxietatea poate crește nivelul anumitor hormoni ai stresului care vă reduc pofta de mâncare.

Cu toate acestea, anxietatea și depresia afectează diferit oamenii. Unele studii au constatat că aceste condiții sunt în schimb legate de apetitul crescut și aportul de alimente pentru unii oameni.

  1. Ești însărcinată

Starea de rău de dimineață este o problemă frecventă caracterizată prin greață și vărsături. Afectează în jur de 80% dintre oameni în timpul sarcinii.

Deși răul de dimineață vă poate afecta în orice moment al zilei, starea apare adesea dimineața – de aici și numele său. În majoritatea cazurilor, se îmbunătățește sau dispare după 14 săptămâni de sarcină.

Răul de dimineață vă poate reduce pofta de mâncare. De fapt, într-un studiu efectuat pe 2.270 de femei însărcinate, 34% au raportat că au mâncat mai puțin în timpul sarcinii timpurii.

  1. Ești bolnav

Senzația de boală cauzează adesea o scădere a poftei de mâncare și a nivelului de foame.

În special, infecțiile respiratorii, cum ar fi răceala obișnuită, gripa și pneumonia, sunt cunoscute pentru a vă face să vă simțiți mai puțin înfometați.

În unele cazuri, aceste infecții vă limitează și simțurile gustului și mirosului, care vă pot reduce pofta de mâncare.

Anumite infecții, cum ar fi gripa, pot provoca, de asemenea, simptome care reduc foamea și apetitul, inclusiv greață și vărsături.

Rețineți că este deosebit de important să rămâneți hidratat și să vă alimentați corpul când sunteți bolnav, chiar dacă nu vă este foame. Supa, ceaiul fierbinte, bananele, biscuiții și sucul de mere sunt câteva opțiuni ușoare pentru stomac pentru a le încerca atunci când nu vă simțiți bine.

  1. Alte cauze fundamentale

În plus, față de factorii cei mai comuni enumerați mai sus, există mai multe motive posibile pentru care este posibil să nu simțiți senzația de foame când vă treziți.

Iată câteva alte cauze potențiale ale diminuării senzației de foame dimineața:

  • Luați anumite medicamente. Multe tipuri de medicamente, inclusiv diuretice și antibiotice, pot reduce foamea și pofta de mâncare
  • Îmbătrânești. Scăderea poftei de mâncare este frecventă în rândul adulților în vârstă și poate fi cauzată de modificări ale nevoilor de energie, hormoni, gust sau miros și circumstanțe sociale
  • Aveți o problemă cu tiroida. Pierderea apetitului poate fi un semn de hipotiroidism sau scăderea funcției tiroidiene
  • Ovulați. Estrogenul, un hormon sexual feminin care crește în timpul ovulației, vă poate suprima pofta de mâncare
  • Aveți o afecțiune cronică. Anumite afecțiuni, cum ar fi bolile hepatice, insuficiența cardiacă, bolile renale, HIV și cancerul pot provoca pierderea poftei de mâncare

 

Ultimele stiri

Parteneri