marți, noiembrie 24, 2020
Tănasă Sabina

Am solicitat consultantului Nutriționist Rupali Datta să ne ajute și să ne sugereze alimente sau băuturi pe care ar trebui să le evităm pe stomacul gol.

Poate nu este întotdeauna corect să mâncăm ce simțim la prima oră a dimineții. Primele gustări de dimineață ne stabilesc traseul alimentar al zilei în curs. Anumite alimente pot face ravagii în intestin dacă sunt conumate pe stomacul gol.

Medicul nutriționist vă sfătuiește să acordați sistemului digestiv ceva timp pentru a începe să funcționeze după ore lungi de somn și să luați micul dejun cel puțin două ore după ce vă treziți.

Iată lista alimetelor pe care să evitem să le consumăm chiar când ne trezim:

  1. Mâncarea picantă

Consumul de condimente și ardei iute pe stomacul gol poate irita mucoasa stomacului, ceea ce poate duce la reacții acide și crampe. Sunt de natură înțepătoare și pot declanșa indigestie.

  1. Alimente sau băuturi zaharoase

Deși majoritatea dintre noi avem impresia că este sănătos să ai un pahar de suc de fructe pentru a-ți începe ziua, este posibil să nu fie cazul. Dr. Rupali sugerează să nu-ți începi ziua cu un pahar de suc de fructe, deoarece poate pune o sarcină suplimentară asupra pancreasului care se trezește încă după ore lungi de odihnă.

Cu stomacul gol, zahărul sub formă de fructoză din fructe poate provoca o supraîncărcare a ficatului. Zaharul procesat este și mai rău, așa că evitați deserturile de la micul dejun sau smoothie-urile prea dulci.

  1. Băuturi gazoase

Băuturile gazoase sunt dăunătoare pentru sănătatea noastră, indiferent de ora din zi, dar sunt și mai grave atunci când sunt consumate pe stomacul gol, deoarece acizii carbogazoși se amestecă cu acizii stomacului, provocând diverse probleme de sănătate, cum ar fi greața și gazele. Stomacul tău elimină acidul pentru a ajuta la digestia alimentelor și, dacă nu există alimente în burtă, introduci doar acid suplimentar în sistemul digestiv, care ar putea duce la crampe sau dureri de stomac.

  1. Băuturi reci

Probabil ați auzit că cel mai bine este să începeți ziua cu apă caldă și miere, totuși mulți dintre noi ne lăsăm tentați să ciugulim un pahar de cafea cu gheață. Consumul de băuturi cu gheață pe stomacul gol vă poate deteriora membrana mucoasă și poate face digestia mai lentă pe parcursul zilei, în timp ce băuturile călduțe vă ajută să vă porniți sistemul digestiv și metabolismul.

  1. Citrice

Fructele sunt întotdeauna foarte sănătoase dacă sunt consumate la momentul potrivit. Consumul de citrice pe stomacul gol poate crește producția de acid. Mai mult, prea multe fibre și fructoză din fructe pot duce, de asemenea, la încetinirea sistemului digestiv dacă sunt consumate pe stomacul gol. Ar trebui să evitați mai ales să mâncați fructe cu fibre dure, cum ar fi guava și portocale, dimineața devreme.

  1. Legume crude

Acesta este special pentru cei care sunt la dietă și cred că salatele sunt excelente în orice moment al zilei. Este posibil ca legumele crude sau o salată să nu fie cel mai bun lucru pe care să îl consumi pe stomacul gol. Acestea sunt pline de fibre grosiere, care pot pune o sarcină suplimentară pe stomacul gol. De asemenea, pot provoca flatulență și dureri abdominale atunci când sunt consumate pe stomacul gol.

  1. Cafea

A începe ziua cu o ceașcă de cafea este o practică foarte obișnuită. Pare a fi o modalitate ușoară de a rupe din somn, dar consumul de cafea pe stomacul gol poate duce la aciditate. Stimulează secreția de acid clorhidric în sistemul digestiv, care provoacă gastrită la unii oameni.

Parteneri